Az új Golf!

Csak volt népautó
Divatosabb, mint a gömbölyded ötös Golf

Divatosabb, mint a gömbölyded ötös Golf

Divatosabb, mint a gömbölyded ötös Golf


Egyszerűen nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni az új Golf. Meg voltam győződve róla, hogy semmi újdonság nincs benne az ötöshöz képest. Azon gondoltam magamban, hogy talán a hármas óta nem volt ennyire jelentéktelen Golf a sorozatban. Aztán egyszer a körúton araszolva kiszúrtam magam előtt egy új Golfot, és végre megvilágosodtam.

Félrevezettek. Egyre csak jöttek a kémfotók, rajzok a készülő autóról, és azokon bizony semmi érdekes nem volt. Vagy nem jött át ennyire. Az ötös egy jóllakott napközis az új Golf mellett. Sokkal több a hasonlóság az 1997-ben napvilágot látott modellel. Tényleg igaz lehet, hogy a divat állandó körforgásban van, de hogy ilyen gyorsan visszatérünk ugyanoda? Mindegy, a lényeg, hogy nagyon bejön a régi/új dizájn.

Tökéletes minőség

Tökéletes minőség

Tökéletes minőség


Nem vagyok egyedül ezzel a lelkesedésemmel. Épp a körgyűrű zseniális új szakaszán korzóztam, amikor egy előző verziós Golf elkezdett levakarhatatlanul követni. Egészen a közeli barkácsáruházig lihegett a nyakamon. A parkolásnál előbb másfelé sunyított, de mire visszaballagtam, már ott lihegett az üveg előtt.

Mint kiderült, a bézs belsőre és a fekete fényezésre gerjedt, az újból szerinte ez a legjobb párosítás. Hát tényleg nem utolsó. Tökéletes minőségű anyagok uralkodnak odabent. Persze a szépségnek megvan az ára. Nagyon kényes a szövet. Kitépném a hajam, ha retkes lábbal ülnének be hátra.

A kötelező történeti áttekintés

Magasabbra nyúlik a fara

Magasabbra nyúlik a fara

Magasabbra nyúlik a fara


Csak címszavakban: minden idők harmadik legmagasabb példányszámban elkelt autója (1. Corolla; 2. Ford F-sorozat; 4. VW Bogár; 5. Ford Escort), bár a VW minden kommunikációjában elsőnek vallja magát. A Corrola szerintük ugyanis annyit változott, hogy már nem is ugyan az a modell, a Ford F-sorozatról pedig valószínüleg megfeledkeztek.

Amerikában és Kanadában Rabbit, Mexikóban mindig is Caribe néven futott. A Bogárhátú utódának számít. Kabrió változatban 1979-től lehetett kapni, az első kombi pedig 1993-ban készült. A négyajtós változatai Jetta, Vento és Bora néven váltak ismertté.

  • Egyes Golf: 1974-83
  • Kettes Golf: 1983-92
  • Hármas Golf: 1992-1999
  • Négyes Golf: 1997-2006
  • Ötös Golf: 2003-2009

Lesz hetedik, nyolcadik is?

Ha muszáj, elfér három ember

Ha muszáj, elfér három ember

Ha muszáj, elfér három ember


Sok autó történetében mindig úgy döntött valaki, hogy maximum névváltoztatással mehet tovább a korábbi koncepció. A Golfokkal érdekes mód más a helyzet. Úgy néz ki, ez a név nem tud elfáradni. Az ötös Golf magyarországi bemutatója egy kicsinyített Oscar-gála volt. Talán már az akkori szervezőknek is feltűnt a hasonlóság az akkor ötrészes Golf-széria és a felejthetetlen filmsorozatok között.

Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, hogy a legvadabb hollywoodi műremek sem húzta tovább hétnél. Ezek szerint a Golfnak már csak egy lövése van? Meglátjuk, mindenesetre hamar jöhet az utód! Egyébként ezek jutottak hirtelen eszembe: Star Wars (6), Rocky (6), Rémálom az Elm utcában (7), Péntek 13 (7), Amerikai Ninja (5), Fűrész (5), Halloween (6), Hellraiser (6), Rendőrakadémia (7)…

Nézzük meg kicsit alaposabban ezt a kétliteres dízelt! A következő lapon!


2.0 CR TDI DSG

A világ autógyártóinak jelentős része common rail, vagyis közös nyomócsöves befecskendezéssel készíti dízelmotorjait. A VW-csoport egész idáig kilógott ebben a tekintetben, ott ugyanis a PD TDI-re, vagyis az adagoló-porlasztós (Pumpe-Düse) rendszerre esküdtek.

Nyitva van a bal hátsó

Nyitva van a bal hátsó

Nyitva van a bal hátsó


Minden nagyon szépen ment, el lehetett mondani, hogy az ő motorjuk bizony nem sima túrbódízel, hanem PD TDI, de minden jónak (és rossznak is) vége lesz egyszer. A jól értesültek szerint az időközben korszerűtlenné vált technika (hangosan kerreg, rázkódik) nem tudott a részecskeszűrővel együttműködni, így újra vissza kellett térni a többi gyártó által járt útra.

Azért azt ne higgyük, hogy most hirtelen újra kellett kezdeni a motorok tervezését. Szépen besétáltak a Bosch-gyárba és levették a polcról a kipróbált technikát. Szóval ez a fantasztikus új motor került az új Golfba is, amely sokkal halkabban jár, könnyebben indul, valamint a fogyasztása is szolidabbá vált.

Belső

Az előző lapon hosszan ecsetelt külső változások mellett a belső tér átalakulása is könnyen felismerhető. A kategóriában kiemelkedően kulturált anyagminőség jellemzi az új Golfot. Sokak nagy örömére szakítottak a klasszikus kék színű kijelzőkkel.

Biztonságos a Golf VI
Ötcsillagos eredménnyel zárta a töréstesztet anno a Golf. Mind a felnőttek, mind a gyermekek biztonságban vannak, sőt az elgázolt gyalogosokra is figyel a kocsi.

Videón az ütközés:

Első blikkre, párom szerint
A kedvenc automatánk a DSG

A kedvenc automatánk a DSG

A kedvenc automatánk a DSG


A váltó szuper, nem esik le az ember feje úgy, mint a régi típusú automatáknál. Átlagfogyasztása azt hiszem, nem volt rossz, 6-7 l körüli, igaz, ezt csak a kijelzőről olvastam le. Nem tudom, ki merre járt vele előttem.

Belül nem tágasabb, mint a korábbi változat, viszont az új forma sokkal vagányabb. Az utcán egyelőre nagyon megbámulják, ami számomra elég furcsa volt. Nem egy BMW-t vagy egy méregdrága kocsit vezetek, mégis vonzom a tekinteteket. Vagyis a kocsi. Érdekes, szerintem nem olyan feltűnő vagy kihívó az új Golf. Legalábbis pár hónap múlva már biztosan nem lesz az.


Műszaki adatok -Volkswagen Golf 2.0 CR TDI DSG
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Károsanyag kibocsátási osztály Euro 5
Sebességváltó 6-fokozatú DSG váltó
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103 (140) / 4200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320 / 1750 – 2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,3
Végsebesség (km/h) 207
FOGYASZTÁS
Vegyes (l/100 km) 5,4
CO2 kibocsátás (g/km) 142
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4199/1786/1479
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 350
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1322/608
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 127 000
Tesztelt autó ára (forint) 7 740 611
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt található!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nagyon tetszik, nagyon jó autó. Minden szempontból előrelépés a korábbi modellhez képest!
Pontszám (max. 10) 8 pont