A csapatoknak nem kell az egyenmotor

A privát csapatok korának vége

A privát csapatok korának vége

Bár az autógyártók hatalmas veszteségeket könyvelhetnek el a gazdasági válság miatt, és a Honda tavaly év végén el is hagyta a Forma-1-et, a McLaren távozó csapatfőnöke szerint csakis az ő támogatásukkal lehet ma már versenyben maradni a sportban.

Dennis, aki a Mercedesszel 1996-ban kezdődött együttműködése előtt maga is egy független csapatot vezetett és vitt újból és újból sikerre, ma már úgy látja, hogy az olyan, csak a versenyzésért létező, valamint csak abból és a szponzori pénzekből élő alakulatok ideje lejárt. A Williams és a hozzá hasonlók a költségcsökkentések ellenére sem húzhatják sokáig.    

„Meg vagyok győződve róla, hogy az önálló gazdasági egységként működő Forma-1-es csapat modellje idejét múlt. A jövő sikeres csapatai nem kizárólag a részvényeseikre és a szponzorokra támaszkodnak” – utalt az autógyárak nélkülözhetetlenségére a mclarenes.

Míg a McLaren-Mercedes 40 százalékát a német gyártó, 30 százalékát a bahreini állam, 15-15 százalékát pedig Mansour Ojjeh és maga Ron Dennis birtokolja, addig vannak olyan csapatok, pl. a Toyota, a Renault vagy épp a Red Bull, amelyek léte szinte csakis az egyetlen tulajdonos jó szándékától függ – az angol szakember szerint ez a véglet sem szerencsés, ahogy a Honda példája is mutatja.  

„Az olyan csapatok, amelyek teljes mértékben egy-egy gyártó vagy más nagyvállalat birtokában vannak, szponzorok nélkül is elműködhetnek, de csakis addig, amíg az érintett cég úgy látja jónak, hogy a Forma-1-ben maradjon” – figyelmeztetett Dennis az F1.comnak adott interjújában.