Új B-osztály
A B-Merci külső vonalai csak pár ívvel, illetve egy új lökhárítóval módosultak, ennek megfelelően (habár a sajtóanyag természetesen nyilazott motorháztetőről és dinamikusabb vonalakról regél) nincs nagy különlegesség a nyújtott zsömle, más néven buci alakú autóban. A design mellett olyan, már-már kötelező elemekkel operáltak, mint korszerűbb hangolású (de alapjaiban ugyanazok a) motorok, automata parkolátor és további technikai vívmányok.
A 2005 óta világszerte közel 350 ezer példányban elkelt autó itthon kevésbé népszerű a prémium kompakt autók között. Főbb versenytársai közül az 1-es BMW és az Audi A3 is nagyobb elismerésnek örvend. Talán a kecskeméti üzem jobb hatással lesz majd a modellek megítélésére.
Érdekes, hogy minden hazai ellenérzés dacára a Mercedes piacvezetőnek számít ebben a szegmensben, más országokban ugyanis nagyon népszerűek a zsömlék. Különösen Németországban, Olasz- és Franciaországban, Nagy-Britanniában és Japánban kelendőek ezek a típusok.
A piacvezető titulushoz tartozik, hogy az A- és B-osztályt rendre összevonják, és közös adatokat közölnek. Érdekes, pedig a B-osztály legnagyobb baja, hogy mindenki a nevetséges A-osztállyal mossa össze. Sokkal vállalhatóbb, tetszetősebb autó. Sokkal nagyobb, jobban használható. Minden korosztály számára ideális lehet.
B180 CDI
Az általunk próbált jószágban is ott volt a csudaújítások színe-java, mindez megdobva a 450 ezer forintos fokozatmentes automata váltóval. Nem minden nap ül Merciben a bérből, fizetésből élő ember, ezért mindig van bennünk valami elvárás velük szemben a beülés előtt. Kívülről legyen olyan, amilyen, de belül érezzem azt legalább, mint egy C-osztályban.
Ezzel szemben a kormány dőlésszöge akár egy hajókormányé, a központi zár olyan robajjal záródik, mint egy teherautóban, az összhatás pedig nem jobb, mint egy új Fabiában. Az anyagminőségen érezni azért valamit, a szőnyeg és a csomagtér szövete például nagyon igényes. Minden folt meglátszik rajta.
Ebben a megközelítésben tehát a kocsi csalódás, nincs sok Mercifíling, de elindulás után már eszünkbe jutnak a hasonlóságok. Vagy egy napig jobb oldalt kerestem az ablaktörlő kart és a tempomat pöckével akartam indexelni. Ez legendásan így van minden Mercedesben. Egyetlen karon található az index, az ablaktörlő és a ködlámpák vezérlője. Nagy kérdés, hogy ha ennyire bajuszkapcsoló-ellenesek a németek, akkor a háromfunkciós tempomat mivel érdemelte ki a saját kart?
Bluetooth telefon és fokozatmentes automata jön a következő oldalon.
Bluetooth telefon, dombsegéd, parkolátor
Közhelyes, de maroktelefon nélkül már-már elképzelhetetlen egy valamire való ember. A kocsiban történő telefonálást már nem elég tiltani, szerintem kötelezővé kéne tenni, valami kihangosító beszerelését minden új autóba. Az egyik leghasznosabb és legjobban működő autós kihangosító a Bluetooth kapcsolattal a rádióra hekkelhető gyári technika. Ha nem kerülne ez is többszázezer forintba, akkor én erre szavaznék.
Más modellekben is találkoztunk már hasonló rendszerekkel, nagyon könnyen használható, az egyetlen hátránya, hogy jobban meríti a telefon akksiját a folyamatosan bekapcsolt kékfog üzemmód. A Mercedesben lévő darab működése egyébként eltér a korábbiaktól. Sajnos nem ismeri fel a telefonkönyvet, a neveket szinkronizálni kell első alkalommal.
Ha egy kicsit továbbgondolom a működését, vicces lenne, ha a telefonban lévő médialejátszót is képes lenne megszólaltatni. A béklássze megújításának egyik vezéreleme, hogy külső lejátszókat (iPod, MP3) is lehet rájuk csatlakoztatni. Akkor már erre is gondolhattak volna.
A gyári nevén manőverezést segítő aktív parkolósegéd rejtelmeinek kimerítő felfedezését meghagynám másnak. Én megelégszem azzal az információval, hogy az észlelt parkolóhelyre magától bekormányozza az autót. Még akkor is, ha az mindössze 1,3 méterrel hosszabb nála. Fantasztikus. Lelke rajta, aki rendszeresen használná.
Ennél egy fokkal izgalmasabb, hogy a tempomathoz tartozik egy kiváló, dombsegéd nevű funkció, ami nem engedi hátragurulni az autót emelkedőn való elindulásnál. Saját környezetemből tudom, hogy ez a jelenség időnként nagy riadalmat kelthet – a féknyomást pár másodpercig, vagy indulásig megtartó rendszer jót tesz a közhangulatnak.
Jól törik a B-osztály | |
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1991 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1 600-2 600 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80 [109]/4 200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,8 |
Végsebesség (km/h) | 178 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,9-7,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9-5,3 |
Vegyes (l/100 km) | 5,6-6,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 148-158 |
TÖMEG ADATOK |
|
Üres tömeg/terhelhetőség (kg) | 1 435/445 |
Megengedett össztömeg (kg) | 1 880 |
Maximális tetőterhelés(kg) | 75 |
Csomagtér térfogata | 544-1 530 |
Fordulókör (m) | 11,95 |
Gumiméret | 205/55 R 16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 167 000 Ft – Január végéig 600 000 forint akció! |
Konkurensek (forint) | BMW 110d – 6 855 000 Audi A3 – 6 887 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 7 967 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Jobban néz ki, mint az A-osztály. Egy korszerűbb dízellel és egy normális váltóval akár még jó is lehetne. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|