Feléled a legendás DS?
Annyit tudtam, hogy egy übertitkos dolog miatt repülünk Párizsba, ahol lesz valami citroënes vetítés.
Sok mindenre gondoltunk. Lehet szó új logóról, arculatváltásról, a DS felélesztéséről (erre utaltak ugye a Magyarországon mindenfelé látható óriásplakátok), és még sok egyébről.
Végül nagyjából ezeket kaptuk meg. Összegyúrva, néhány plusz extrával felturbózva, és persze tökéletesen tálalva.
A nagy leleplezés egy körülbelül egyórás film volt Sébastien Loeb főszereplésével. A nem túl távoli jövőben játszódó alkotás rendkívül kreatívan foglalta össze a márka megújításának elemeit.
A sztori hollywoodi mércével természetesen csapnivaló volt. Kisvárosi autókereskedésből ellopnak egy autót, ami történetesen az előző nap bemutatott DSinside. A rendőrök belevetik magukat a munkába, rögtön megkezdik a kihallgatásokat, eközben kiderül, hogy az új Citroën-kereskedés maga a tökély.
Loebre építenek
Az izgalmas krimi aztán egy nem várt csavarral zárul. Egy mániákus Citroën-gyűjtő, Sébastian Loeb volt az elkövető, aki saját magát játszotta a filmben.
A cselekménydús krimi nem a hatszoros ralivilágbajnok monológjairól marad majd meg az emlékezetünkben, sokkal inkább a fantasztikus DSinside-ról.
Itt jegyzem meg, hogy a Citroën nagyon jól teszi, hogy kampányaiban egyre többször használja Loeböt. Ha valakire, rá büszkék lehetnek. Az egykori tornászbajnok közvetlen, rendkívül szimpatikus ember, a nép egyszerű fia, aki nem mellesleg ultraprofi.
A vetítés után végül mi is megcsodálhattuk az új koncepcióautót, igaz, csak messziről, és csupán négyszer három percig. (De komolyan. Egy láncsorral volt eltakarva, amelyet nagy kegyesen négyszer elhúztak, a fotósok nagy örömére).
És persze a videósok nagy örömére:
A tervek szerint egy, a jövőben debütáló prémium-termékcsalád előfutára lehet majd a kiállított modell. Ezt úgy kell elképzelni, hogy továbbra is lesz mondjuk C4, ami az alapmodell, C4 Picasso, ami a családi modell és lesz egy Citroën DS4, ami a prémiumkategória. Teljesen testre szabható külső-belső elemekkel, minőségileg tökéletes kivitelben.
2010-től várhatóan félévente egy-egy DS-modell jelenik meg, összesen hatra számíthatunk. Lesz DS3 a C3 alapjaira, de nívósabb kivitelben, DS5 a C5-ből és így tovább. Az új stratégiát még Gilles Michel, a márka előző elnöke kezdeményezte, akit időközben Nicolas Sarkozy fontos iparpolitikai feladat ellátására kért fel. A francia elnöknek ilyen megbízásokra nem illik nemet mondani, ezért Michel már csak kívülről nézheti, mi lesz az átalakításból.
Új logó, új fejezet
Hatalmas méretű átalakulásba kezdett a Citroën. A teljes folyamat végét egyelőre nem látni, és a lépések sem teljesen kristálytiszták, de a tervek mellett már vannak kézzelfogható változások is.
Ma reggeltől új logo díszeleg minden hivatalos Citroën weboldalon a világban, ezzel egyidejűleg stílust is vált a márka (bármit jelentsen is ez).
A nagyszabású tervek persze nemcsak az embléma átrajzolásából és a levélpapírok kicseréléséből állnak. Az elkövetkező években minden márkakereskedés egységes, és persze vadiúj arculattal fogadja majd a vásárlókat. A szalonok teljes átalakuláson esnek át 4-5 éven belül.
Emellett Citroën Select néven saját használtautó-garancia programot indítanak. A minta hasonló lesz, mint a más gyártók által már bevezetett programok esetében volt (BMW Premium Selection, GM G2, Ford Protekt, vagy akár a Porsche-csoport Weltautója). A felvásárolt használt autók szigorú átvizsgáláson esnek át, majd ezután a forgalmazó éppúgy garanciát vállal rájuk, mint az új kocsikra.
A garanciális autók értéke természetesen magasabb, de remélhetőleg kisebb kockázatot vállalunk velük. Megint más kérdés, hogy az emberek nagy része itthon akár öt forintért is átmegy a szomszéd kereskedésbe. De talán majd ezentúl nem fog, előbb-utóbb csak rájövünk, hogy egy importőri garancia többet ér, mint öt forint.
A változások egyik célja növelni a Citroën önállóságát a PSA konszernen belül vezető szerepű Peugeot-tól. Anno ugyanis a Peugeot vette meg a csőddel fenyegetett a Citroënt, a PSA konkrétan a Peugeot Société Anonyme rövidítése, magyarul Peugeot Rt.