A héten röppent fel a hír, miszerint USF1 néven új, amerikai csapat jönne a Forma-1-be 2010-ben. Az alakulat amerikai bázison, az észak-karolinai Charlotte-ban működne, és a tervek szerint amerikai pilótákkal állna rajthoz. Az egykori F1-es mérnök, Ken Anderson, és a szakújságíró-menedzser, Peter Windsor szándéka komoly lehet.
„Komoly emberek, de azt hiszem ők is ugyanabban a cipőben járnak, mint mindenki, a költségeknek csökkenniük kell, hogy versenybe tudjanak szállni. Nem lesz könnyű, de egyáltalán nem lehetetlen” – mondta az új jelentkezők kilátásairól az FIA elnöke, Max Mosley.
A csapat egyébként jelenleg még teljesen üres honlapját annál a GoDaddy.com nevű cégnél regisztrálták, amely az IRL-ben tavaly első női versenyzőként győzelmet arató Danica Patrick szponzora is, így talán nem túl merész dolog arra gondolni, hogy esetleg ő lehetne az alakulat egyik pilótája.
Mosley tervei szerint 2010-re a sport csapatonkénti éves költségeit 50 millió euróra kellene csökkenteni, mert ez lehetőséget adna a kisebb alakulatoknak is arra, hogy csatlakozhassanak a Forma-1-hez. Mosley arra is figyelmeztet azonban, hogyha a Honda után 2009-ben még távozik a mostani résztvevők közül valamelyik csapat, akkor az FIA fog közbelépni, hogy kiegészítse a zsugorodó mezőnyt:
„A legrosszabb esetben a Bernie-vel (Ecclestone – az F1 gazdasági ügyeinek és versenyeinek szervezője) kötött szerződésünk szerint más kategóriákból is beemelhetünk csapatokat a Forma-1-es mezőnybe. De elég szerencsétlen lenne, ha így alakulnának a dolgok, hiszen jelenleg megvan a lehetőségünk, hogy úgy alakítsuk a szabályokat, hogy a független csapatok is beszállhassanak.”