2009-re megújul a SEAT Leon, illetve Altea modellcsalád. Az autókat hivatalosan a Genfi Autószalonon leplezik majd le, ezért csak a kiszivárgott hírekre támaszkodhatunk, de van már pár képünk is a felfrissült autókról. (elölről sajnos nincs)

Már common-rail dízelekkel
Az ALtea XL is új

Az ALtea XL is új

Az ALtea XL is új


A ráncfelvarrás során az autók az új Ibiza, illetve Exeo modellekhez hasonló orr-részt kapnak. Ennek megfelelően elöl átalakulnak a fényszórók és a lökhárítók, megváltozik a hűtőmaszk és kisebb lesz a SEAT-logó, de lecserélik a visszapillantó tükröket is.

Ezenfelül, vélhetően a használhatóság miatt, új csomagtérajtót szerelnek a járművekre, amelyeken már nagyobb az üvegfelület. Ezzel párhuzamosan módosították a hátsó lámpákat, de a Leon új lökhárítót is kap. Belül elsősorban az anyagminőség javítására törekedtek, kevesebb lesz a fekete műanyag felület, de a 2009-es modelleket elsősorban új kormányaikról lehet azonosítani.

A kormányról felismerhető, hogy új

A kormányról felismerhető, hogy új

A kormányról felismerhető, hogy új


A fentieknél sokkal markánsabb a műszaki tartalom megújulása. A SEAT modelljeiben is feltűnik a Volkswagen-konszern tavaly bevezetett, közös nyomócsöves dízelmotorja. A 2,0 literes blokk a korábbiakhoz hasonlóan 140, illetve 170 lóerős. Lecserélik a gyengébb, 2,0 literes turbómotort is, a korábbi 200 helyett már 211 lóerős.

Ezenfelül már nem csak a dízel, de a benzines modellek is rendelhetők a duplakuplungos, ún. DSG automata váltóval is. Megjelenik a Leon és az Altea kínálatában az XDS-rendszer, ez nem más, mint egy elektronikus differenciálzár, amely a menetstabilizálóval együtt dolgozva megfékezi a kipörgő kereket.