Négytagúvá bővült az Audi szabadidőautó-kínálata, miután az A6 allroad quattro, illetve a két terepjáró, a Q5 és Q7 után az A4-ből is elkészült a terepes változat. Az új modellt a Genfi Autószalonon leplezi le a német gyártó.
Hasonlóan az A6-hoz, az új allroad quattro is a normál változat – ez esetben az A4 – kombi kivitelén alapul, ám a karosszériát látványos elemekkel díszítették fel és magasabbra emelték.
A módosított hűtőmaszkkal, lökhárítókkal, masszív küszöb- és sárvédő-szélesítésekkel szerelt A4-es 6,4 centiméterrel került magasabbra, így az autó alatt 18 centis szabad magasság alakult ki. Ám nemcsak ez segíti a terepes felhasználást, de alul elhelyezett védőlemezek illetve az állandó összkerékhajtás is.
Alaphelyzetben a nyomaték 40/60 százalékos arányban oszlik meg az első és hátsó tengelyek között, de ez változhat a körülményeknek megfelelően. Előre maximum 65, hátulra akár 85 százalék is juthat a motor erejéből. Emellett az elektronikus menetstabilizáló is érzékeli, ha az autó terepen halad és ennek megfelelően avatkozik be szükség esetén.
Ugyanakkor közúton az Audi drive select rendszer teszi még izgalmasabbá a vezetést. A sofőr gombnyomásra választhat kényelmesebb, normál vagy akár kifejezetten sportos karakterisztika közül. Ilyenkor változik a motor gázadási reakciója, a kormánymű szervo-rásegítésének mértéke, illetve az automata váltónál a kapcsolási pontok is.
Emellett kérhető dinamikus kormányzás is. Ekkor a kormányzás áttétele és rásegítésének mértéke a sebesség függvényében fokozatmentesen változik, vagyis a kormányzás lassú haladáskor közvetlenebb, míg magasabb sebességeknél feszesebbé válik.
Háromféle motorral indul az A4 allroad quattro gyártása, ezek közül kettő dízel. Az egyetlen benzines 2,0 literes turbós 211 lóerővel, amely mellett a 2,0, illetve 3,0 literes (170, 240 LE) TDI motorok szerepelnek még. A gyengébb dízelhez hatfokozatú manuális váltó jár a másik kettőt a kormányról is kapcsolható hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelik.
MOTORVÁLASZTÉK:
Audi A4 allroad quattro |
2.0 TFSI | 2.0 TDI |
3.0 TDI |
Max. teljesítmény | 211 LE | 170 LE | 240 LE |
Max. nyomaték | 350 Nm | 350 Nm | 500 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,9 s | 8,9 s | 6,4 s |
Végsebesség | 230 km/h | 213 km/h | 232 km/h |