Ez a kormány extra
Nem sokat változott

Nem sokat változott

Nem sokat változott


Megérkezett hozzánk a VI-os Golf. Járt már nálunk dízellel, sőt ugyanezzel a motorral is, de mostani tesztautónk nem csak a szokásos rövid tesztidőszak erejéig vendégeskedik nálunk. Két hónapig, egy csaknem-tartós tesztre kaptuk az 1,4 TSI benzinmotorral felszerelt VW-t, amit már két hete nyúzunk.

Az új Golf kapott már hideget-meleget a formáját tekintve, erre nem is fecsérelném a karaktereket. Annyi bizonyos, ez a modell is tökéletesen illik abba a sorba, amelyben eddig öt igényes, ha az utóbbi évtizedekben nem is túl formabontó autó tűrte a vásárlók rohamát.

A motor, ami kell

Már többször ráeszméltünk, hogy a kis lökettérfogatú turbómotor bizony nagyon jó dolog. Kevés rá a regadó, nem fogyaszt sokat, de bírja a nagyobb a tempót is, előzhetünk vele országúton, vagy rombolhatunk az autópályán.

A TSI motort szeretjük

A TSI motort szeretjük

A TSI motort szeretjük


Az 1,4-es TSI majdhogynem mestermunka. Két hónap alatt a megbízhatóságát ugyan nem fogja tudni bizonyítani, de már most tudjuk, hogy nagyon fog hiányozni, miután megválunk tőle.

Hosszú évekkel ezelőtt csak egy baromi nagy luxusautó fürdőkádnyi hengerűrtartalommal rendelkező V8-asa nyújtott olyan csendet és komfortot, mint ez a turbómotor. Azt nem néztük, hogy megáll-e rajta a pénzérme, mint anno az ezzel reklámozott Lexus LS-ben, de eredménytől függetlenül minket máris meggyőzött.

Indítás után gyakorlatilag nem lehet tudni, hogy valóban beindult-e motor, nem árt néha a fordulatszámmérőre pillantani. Pont emiatt többször is sikerült vele úgy lefulladni, hogy észre sem vettem. Pár nap kellett, mire megszoktam, hogy nem feltétlenül zúg, ami jár.

Meglepően tágas

Meglepően tágas

Meglepően tágas


Erőben nincs hiány már alacsony fordulatszám mellett sem – 1500-as fordulaton már eléri a nyomatékgörbe fennsíkját -, ha pedig odalépünk neki, megjön a hangja is. No nem valami ordító vadállat, de legalább nem is egy erőlködő, üveghangon sikító 1,4-es szívómotor szenvedését kell hallgatnunk.

A 122 lóerő és a hozzá párosított 200 newtonméteres nyomaték elég, hogy ne érezzük gyengének az autót, elég, hogy biztonságban kifordulhassunk vele egy rosszul belátható kereszteződésből, és tud olyat is, hogy visszafogott fogyasztás mellett nyújtsa ezt az elég erőt. Számokban kifejezve ez kilenc liter alatti városi fogyasztást jelent, de hétvégén olykor nyolc körül is beéri, pláne, ha kiszaladunk vele vidéki rokonlátogatásra.

A 200 kilométeres végsebesség, és a 9,5 másodperces 0-100-as sprintidő a magyar valóságban több, mint elegendő. Nem szeretek botorkálni az utakon, szerete ma még gyorsabb kocsikat, de ezzel már bőven együtt tudnék élni, akár évekig is.

A fekete kilincsről és a konkrét árról a következő oldalon lehet olvasni 


Fekete kilincs és dísztárcsa

Biztos én vagyok elkapatva, de egy dolog nagyon zavarta a szemem a hatos Golfon. Illetve tulajdonképpen két dolog. Az első a fekete kilincs. Elsőre szemet szúrt, valósággal ledöbbentem mikor megláttam. Persze semmi ledöbbentő sincs benne, de valahogy igényesebben mutatna egy fényezett darab, ami darabonként nagyjából egy euróval lehet drágább. Hirtelen felindulásból egy egész hétvégén át Golf-kilincseket kémleltem az utakon, és kijelenthetem egyáltalán nem egyedi az eset. Amilyen ritka a Lajtától nyugatra, olyan gyakori nálunk a fekete kilincsű Golf.

Csúnya a fekete kilincs

Csúnya a fekete kilincs

Csúnya a fekete kilincs


A másik negatívum is csak a szememet bántotta. Ez a könnyűfém felni hiánya. A Trendline felszereltségnél 114 ezer forintot kell fizetni a 15 collosért és majdnem pontosan kétszer ennyit a 16-osért. Tesztautónknak állítólag van egy ilyen garnitúrája, de a téli gumi miatt most dísztárcsával kell beérnünk. A külsőt illetően egyéb bánatom nincs.

Az alap Trendline belső miatt lenne okom panaszra elég, de az extrákkal rendesen megspékelt tesztautóból nekem gyakorlatilag csak a multikormány hiányzik, minden mást berendelt az illetékes kolléga.

Ez a kormány extra

Ez a kormány extra

Ez a kormány extra


Mi a plusz? Nem széria a B-oszloptól induló sötétített hővédő üvegezés, a rakodórekesszel megáldott könyöktámasz, a ködfényszóró, a tempomat, a háromküllős bőrkormány, a Climatronic klíma, az esőérzékelős ablaktörlő és a téli csomagban érkező ülésfűtés sem.

További extráként okos rádiót, guminyomás-ellenőrző rendszert, és automatikus fényszóró-bekapcsolást is kaptunk. Gyakorlatilag van minden, mi szem-szájnak ingere. Mindezt persze jó pénzért. Vagy legalábbis sokért, ha mai forintban számolunk.

Ára van
 
Az alap ötajtós 1,4 TSI-ért 4 714 600 forintot kell fizetnünk, amit a fent említett extrák majdnem egymillióval dobnak meg. Tesztautónk újkori ára 5 671 000 forint. Listaárakat tekintve az alapár egy 140 lóerős, 1,8-as szívó

Elkelne rá az alufelni

Elkelne rá az alufelni

Elkelne rá az alufelni


Astráéval egyezik meg, és kicsivel több csak egy 115 lóerős, Trend felszereltségű Focusénál.

Az ár- és felszereltségbéli eltérés nem vészes, a motor viszont mindkettőnél fürgébb, csendesebb, olcsóbb, élhetőbb a Golfban. Helykínálatban ugyanez a helyzet, a Golfban 191 centivel is elfértem magam mögött. Ilyen eseményre ebben a kategóriában hirtelen nem is emlékszem. Csak a parányival szűkebb csomagtérrel kell megbarátkoznunk.

Az 1,4 TSI órája most jár 6000 ezer kilométernél, számításaink szerint ezt sikerül majd legalább megkétszerezni a következő hetekben. Folyamatosan jelentkezünk majd az eredményekkel, gyakorlati tapasztalatokkal, viselkedéssel hóban, vízen, szárazon.


 

Műszaki adatok -VW Golf 1,4 TSI Trendline
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 76,5 X 75,6
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 90(122)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200/1500-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1
Vegyes (l/100 km) 6,2
CO2 kibocsátás (g/km) 144
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4199/1779/1479
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 350-1305
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1215/605
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 195/65 R15 H
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 714 600
Konkurensek (forint) Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic, 4 200 000
Opel Astra Enjoy 1,8, 4 732 000
SEAT Leon 1,4 TSI Reference, 4 569 000
Toyota Auris 1,6 Luna, 4 465 000
Tesztelt autó ára (forint) 5 671 411
A szériafelszereltség fontosabb tételei Első, oldalsó és függönylégzsák, vezető oldali térdlégzsák, ABS, manuális légkondicionáló, elektromos ablakemelő elöl-hátul, motoros tükörállítás, CD-s rádió 4 hangszóróval, távirányítós központi zár
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Egy Golfnak főként az a dolga, hogy önmaga maradjon, tehát időtálló, meglepetésektől és jó esetben gyengeségektől mentes autó legyen. Ez sikerült is, a takarékos 1,4 TSI-vel igazán megéri az árát.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont
Mellette – Ellene
  • Robosztus felépítés
  • Kellemes anyagminőség
  • Erős, takarékos motor
  • Jó hangszigetelés
  • Nagy helykínálat
  • Szerény csomagtér
  • Fekete kilincs