Kilencedik győzelmére készül a Le Mans-i 24 órás versenyen az Audi. Miután az utóbbi években a Peugeot igencsak megnehezített a német gyártó dolgát, ezért 2009-re új autót épített a cég. Az R15 váltja a sikergyáros R10-est.

Túl van első éles tesztjén a kocsi, ahol sikerült is lefotózni. Jól látszik, hogy ellentétben a Peugeot-val, az Audi továbbra is nyitott fülkébe ülteti a versenyzőit. Jelentősen megváltozott ugyanakkor az autó eleje. A korábban nyílszerű orr-rész helyett, most egy kacsaszáj kapott helyet a kocsin, miközben az első lengőkarokat már nemigen látni, egy hatalmas spoiler takarja el őket.

Távozik az R10
Távozik az R10

Távozik az R10

Távozik az R10


Azt már korábban elárulta az Audi, hogy az R15-be egy könnyebb és még takarékosabb dízelmotor kerül. A pályafutását privát csapatnál  folytató R10-ben 5,5 literes V12-es dízel dolgozik, 650 lóerős teljesítménnyel illetve 1100 Nm nyomatékkal.

Az R15 első éles bevetése március 21-én Floridában lesz, amikor rajthoz áll a sebringi 12 órás versenyen.