A Forma-1-esek az elmúlt évben vért izzadva fejlesztették a 2009-ben bevezetendő hibridrendszert, az ún. KERS-t, de így sem biztos, hogy az idény elején bármelyik csapat pályára viszi majd az újítást. Míg az F1-ben gondokat okoz a dolog, addig a MotoGP-ben már tavaly versenyen is alkalmazták a KERS-t.
A KTM 125 köbcentiméteres kategóriában versenyző csapatánál tavaly októberben a valenciai futamon a japán Tommy Koyama járgányára szerelték fel a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, mondta el a csapatfőnök, Harald Bartol.
A futamon Koyama a 15. helyről rajtolva rögtön hét helyet lépett előre, de még az első körben hibázott is, és visszaesett a 16. helyre, végül hetedikként ért célba. A japán végsebessége 7 km/órával maradt el a verseny legjobbjáétól.
Bartol elmondása szerint a KERS 2,7 lóerőnyi pluszt jelent – az F1-eseknél ez plusz 80 lóerő is lehet majd -, de csak a harmadik sebességfokozattól felfelé lehet használni. A technológiát az egyik téli teszten is bevetették újra, azt egyelőre nem tudni, hogy 2009-ben rendszeresen használják-e majd.
A csapat nem árulta el, hogy mekkora plusztömeget jelent a berendezés, de mivel a 125 köbcentiméteres kategóriában a versenyző és a motor súlyára együttesen vonatkozik a minimális határ, és mind Koyama, mind csapattársa a mezőny legkisebb termetű pilótái közé tartozik, így náluk így is, úgy is ballasztot kellene alkalmazni, ezért nem jelenthet túl nagy hátrányt.
A MotoGP már nem először előzi meg egy újítással a Forma-1-et, tavaly az éjszakai futam rendezésével is majdnem féléves előnyben voltak a motorosok.