A Forma-1-be 2009-ben több mint tíz év után visszatérnek a minta nélküli, slick gumik. Mivel a teljesen sima futófelületű abroncsokon lehetetlen lenne az eddig a futamokon kötelezően használatos lágyabb és keményebb keverékű gumik korábbi jelölése – egy fehér csík az egyik barázdában -, így a gumiszállító új jelölést dolgozott ki.
A teszteken nemrég már kipróbált zöld kör – amellyel az FIA „Make cars green” kampányát támogatják – mellett döntött a japán gyártó, így idén már az abroncsok oldalfalának peremén kell keresni a jelölést, amely elárulja, hogy az adott autó a két választható közül a lágyabbik gumival köröz épp.
Újabb változás az is, hogy míg az elmúlt két évben a Bridgestone által az idény előtt legyártott négyféle keverék – szuperlágy, lágy, közepes és kemény – közül a versenyekre a gyártó a két egymás melletti fokozatot vitte, és ezeket kellett használni a futamon, addig 2009-től már az egymástól két fokozattal eltérő keverékeket kell feltenni. A gyártó változtatott a gumik más tulajdonságán is:
„Az új keverékek nemcsak a keménységben különböznek majd egymástól, de a működési hőfokot illetően is. Az egyik típus hamar felmelegszik, és azonnal alkalmas gyors körökre, míg a másik lassabban éri el az optimális hőmérsékletet, de sokkal tartósabban és kiszámíthatóbban viselkedik, ha egyszer felmelegedett. Természetesen sok más változó is hat erre, az autók, a pilóták stílusa, és persze az időjárás is. Reméljük azonban, hogy ez a változtatás is izgalmasabbá teszi majd a versenyeket” – magyarázta a Bridgestone motorsportfőnöke, Hirohide Hamashima.
A gyártó nyilvánosságra hozta az első öt futamra szánt gumiválasztékát is:
Ausztrál Nagydíj: szuperlágy, közepes
Maláj Nagydíj: lágy, kemény
Kínai Nagydíj: szuperlágy, közepes
Bahreini Nagydíj: szuperlágy, közepes
Spanyol Nagydíj: lágy, kemény