A képen egy be bop-ot rejtettünk el, Ön megtalálja?
Alapból kétszínű

Alapból kétszínű

Alapból kétszínű


Újabb taggal bővült a sikeres Kangoo-család, megérkezett a legkisebb, városi bohóckodásra termett változat, a be bop. A család többi tagjához hasonlóan a be bopot is a Scénic alapjaira építik és a francia, maubeuge-i gyárban készítik. A sajtóanyag szerint különös odafigyeléssel.

A megjelenésében vidám – még az edzett franciák is gyakran átintegettek az autópályán – talán már sajnálatra méltóan rövidke, játékos autó odabent is tartogat kellemes meglepetéseket. A világos, jó hangulatú utastér sajnos csak négyszemélyes, de ezen kívül nem sok baja van.

Kockalakás

Pápamobilnak is megteszi, megszorítások idejére

Pápamobilnak is megteszi, megszorítások idejére

Pápamobilnak is megteszi, megszorítások idejére


Hátul valószínűtlenül tágas az autó. Én az igencsak hosszúkás testalkatommal még a legelőre tolt – hátsó – ülés kényelmével is elégedett lehetek. Ha pedig koppanásig hátralökjük a két darab, külön-külön állítgatható háttámlájú, vagy szükség esetén össze is csukható, kivehető ülést, akkor már fejedelmi lábteret kapunk.

Ilyenkor sajnos a csomagtartó a használhatóság határára zsugorodik, hiszen egy rekesz hagyományos sör már éppen nem fér be hátra.

Szériafelszerelés: kéttónusú metál, vagy gyöngyházfényezés, könnyűfém keréktárcsa, elcsúsztatható napfénytető és panoráma-napfénytető, csúsztatható, dönthető, kivehető hátsó ülések, klímaberendezés, központi zár, automatikus fényszóró és ablaktörlő, fedélzeti számítógép, CD és MP3 lejátszó, elektromosan behajtható és fűthető külső visszapillantók, Isofix rögzítési pontok, ködlámpa, ESC, ASR, immobilizer.

Vidám benne az élet

Vidám benne az élet

Vidám benne az élet


Alternatív megoldásként ilyenkor érdemes tálcányi dobozos sörben gondolkodni, esetleg normál méretű bőröndöket tenni hátra, mert azok még éppen beleférnek a 174 literes minimál keretbe.

Költöztetéskor a felesleges üléseket a garázs sarkába vetve 1462 literes raktérrel gazdálkodhat a boldog be bop-tulajdonos, amit az utastérben megbúvó további 45 liternyi tárolórekesz egészít ki. A leszedhető hátsó tetődarab pedig új dimenziókat nyit a hűtőszekrény-, toronyóra-szállítás terén.

Kétféle változatban:
Be chic: Gyöngyház fekete, Karmazsin vörös és Gleccser fehér külső fényezés, amihez piros-fekete kárpit és szénfekete műszerfal tartozik.
Be fun: Hajnalpára narancs és Gleccser fehér külsőhöz ezüst, kék és narancs kárpitozás, illetve kék műszerfal társítható.

Villanytalanság

Szívünk mélyén kedveljük a franciák ötleteit, amikkel megpróbálják szebbé, jobbá, vonzóbbá tenni az autóik belsejét, így hamar megszerettük a kis Kangoo lebontható, nyitható üvegtetejét is. Nagy kár, hogy a kivitelezés általában már nem szokott tökéletesre sikerülni, nemritkán az indokolatlan agyonbonyolítás miatt. Valamiért a be bop esetében önmérsékletet tanúsítottak a nemes gallok, és a teljesen manuális megoldások mellett tették le a voksukat. Kevesebb elektromosság, kevesebb hibalehetőség, tartja az ősi eszkimó közmondás, ezért az ajtóablakok kivételével az üvegfelületeket kézzel kell tárni, zárni. Az aktus könnyű, gyors, kódexnyi útmutató nélkül is megy, még csak józan paraszti ész sem kell hozzá.

Sajnos csak négyszemélyes

Sajnos csak négyszemélyes

Sajnos csak négyszemélyes


Leghátsó -, 32, illetve 85 fokos szögben – oldalra nyíló ajtaja nemcsak a csomagtérajtó funkcióját tölti be, hanem szükség esetén a hátsó üléssor megközelítésére is használható. Sajnos bentről nem nyitható a kijárat, aminek a kisgyermekes családok biztos örülnek, de felnőtteknek nem annyira vonzó ez a megoldás.

Kattintás után felbukkan a gyári képek galériája, megtudjuk miféle motorokkal kapható majd a be bop és valami kiderül az árról is.


Kabrió vagy Pápamobil?

Az örökösen bekapcsolt gyermekzárért cserébe hátul igen szórakoztató az utazás. A tető pár mozdulattal kinyitható, ha pedig elérjük a hátsó ajtó üvegét működtető kapcsolót, akkor teljesen nyitottá is varázsolható a hátsó traktus. Zárt tetővel sem rosszabb a helyzet, a hatalmas üvegfelületek és a szokatlan, az első sornál néhány centiméterrel magasabb üléshelyzet és a közel négy négyzetméteres üvegkupola kifejezetten vidámmá teszik az utazást.

2,3 méteres, aprócska tengelytáv

2,3 méteres, aprócska tengelytáv

2,3 méteres, aprócska tengelytáv


A hagyományos Kangoonál 38 centiméterrel kurtább teste, aránylag magas építése és 9, 65 méteres fordulóköre – ez még a Twingónál is kisebb – ideális városi autóvá teszi a be bopot.

A be bop motorválasztékának bővítését nem tervezi a gyár és nincsen betervezve automatikus váltós kivitel sem. Így marad a kétféle motor és a hozzájuk tartozó, kétféle manuális váltó.

Motorválaszték:

Benzines: 1,6 16V
Teljesítmény / Nyomaték: 105 LE / 148 Nm
Végsebesség: 170 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,1 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km) 7,7 l

Dízel: dCi 105
Teljesítmény / Nyomaték: 105 LE / 240 Nm
Végsebesség: 169 km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s
Átlagfogyasztás: (l/100 km) 5,4 l

Egy benzines, egy dízel

105 darab lónak nem túl tág élettér

105 darab lónak nem túl tág élettér

105 darab lónak nem túl tág élettér


Az autó stílusához ugyan a legkevésbé sem illik a gázolajszag és a kerregés, de a Kangoo be bop mégis sokkal szórakoztatóbb dízelmotorral. Papíron ugyan mindkét motor teljesítménye ugyanúgy 105 lóerő, de a nyomatékbeli különbség felett nem lehet átsiklani. Szintén a dízel felé billenti a mérleg nyelvét a hozzá tartozó, remekbe szabott, hatfokozatú váltó is, – a pörgetnivaló benzineshez csupán ötös jár. A dízel cseppet sem zajos – a menetszél az más tészta, de kockaautótól méretes kockatükörrel ne várjunk lopakodó üzemmódot.

Ki kéri?

Szerencsétlenségére nem légüres térbe érkezik az apró Kangoo, hiszen a Kia már vadul nyomja a Soult, de már a Skoda Yeti sziluettje is kezd feltűnni a horizonton. Szóval lesz kivel hadakoznia a be bopnak. A Kia a szokásos hét év garanciával, míg a Skoda a négykerék-hajtással nehezítheti meg a többiek dolgát.

Mikortól, mennyitől?

Apró, mégis tágas

Apró, mégis tágas

Apró, mégis tágas


Az áprilisban megjelenő modell várható hazai áráról nem tudtunk meg semmi okosat, mindössze annyit sikerült kicsalni az egyik helyi emberből, hogy odakint Franciaországban 17 ezer eurót (direkt nem váltom át forintra, mert naponta újraszámolhatnám) kérnek a puccos, aprócska Kangoo-ért. Itthon reméljük, kevesebből is megússza majd, aki be bopot szeretne a garázsába.

Sokat gondolkodtunk, vajon kinek készült a pöttömnyi Kangoo? Nagy családnak kicsi, szabadidő-autónak megint szűkös. Talán a kis létszámú, vicces kedvű családoknak vagy trendi, városlakó pároknak tudnánk elképzelni hasonló járgányt. Mi mindenesetre úgy szálltunk ki belőle – pedig éreztük, hogy semmi racionalitás nincs az autóban -, hogy dunsztunk sincs róla, hogy miért, de mégis kellene egy Kangoo be bop.

Ez az igazi új Twingo! 86

Kattintson a képre, ha profi munkát szeretne látni.