Bár a Genfi Autószalonon az új hármas a fő attrakció a Mazda standján, most mutatták be a megújult CX-7-est is. Az autó eddig csak egyféle, 2,3 literes turbómotorral volt kapható, ami nem rossz, de az itteni piac igényli a dízelt.

Európai szabadidő-autó a Mazdától 1
Európai szabadidő-autó a Mazdától 15


Ezért aztán megkaptuk a magunkét, a Mazda6-ban bevezetett 2,2-es motor elérhetővé vált a szabadidő-autó vásárlói számára is. A közös-nyomócsöves, közvetlen befecskendezés blokk 173 lóerős, de ennél is fontosabb, hogy forgatónyomatéka eléri a 400 Nm-t. A motorhoz hatfokozatú, manuális sebességváltó kapcsolódik.

Az új turbódízel motorral a modellfrissítésen átesett Mazda CX-7 11,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 200 km/ó. A kocsi átlagfogyasztását 7.5 literre ígéri a gyártó.

A modell további újdonsága a szelektív katalizációs rendszer, amelyet első ízben alkalmaztak Mazdában. Ez a rendszer a nitrogén-oxidokat egy adalékanyag segítségével ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítja át.

Európai szabadidő-autó a Mazdától 16


Egy időben az új motorral kívül-belül megváltozott a CX-7. Nagyobbra szabták a hűtőnyílást a lökhárítóban, de módosítottak a hátsó ütközőn, a ködlámpákon és a tetőspoileren is. Egyes felszereltségeknél számos helyen krómmal is díszítik a kasztnit.

Belül az új kormánykerék és az átrajzolt műszerfal tűnhet fel elsőre, de aki már ült CX-7-ben, annak a jobb anyagminőség is újdonság lehet. További érdekesség az eddiginél könnyebben kezelhető, kisebb navigációs berendezés illetve a Bluetooth-kompatibilis audiorendszer.