Ma is esővel indult a nap a Forma-1-esek tesztjén a dél-spanyolországi Jerezben, de nem sokkal az edzés kezdete után elállt, majd bő két óra alatt fel is száradt a pálya, így sokkal jobb körülmények között dolgozhattak a csapatok.
A többség igyekezett is kihasználni a jó időt, a pilóták közül többen is versenyszimulációkat végeztek, és két futamnak megfelelő távot is megtettek ma a pályán.
Ahogy tegnap az esőben, ma a száraz pályán is Timo Glock és a Toyota bizonyult a leggyorsabbnak. A Ferrarinál tegnap pihenőnapot hirdettek az eső miatt, de ma már újra dolgoztak az olasz csapatnál: Massa is hosszú etapokat teljesített, de vasárnaphoz hasonlóan ma is a kavicságyban kötött ki egyszer. A maranellóiak garázsában ott volt ma a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher is.
A Renault Fernando Alonso keze alatt jobban muzsikált, mint az előző két napon Nelsinho Piquet esetében, a spanyol leggyorsabb köre a nap harmadik legjobb ideje volt. A kétszeres világbajnok elégedett volt a végzett munkával:
„Nagyon eredményes nap volt a mai, 152 kört futottam, és sok értékes adatot gyűjtöttünk. Ebben az időszakban nagyon fontos minél több időt az autóban tölteni és szokni az új szabályokat, a mozgatható első szárnyat, a KERS-t, úgyhogy örülök, hogy ennyit dolgozhattam ma. Napról-napra jobban megismerjük az autót, és én is egyre kényelmesebben érzem magam benne. Reméljük, hogy holnap újra száraz idő lesz, és folytathatjuk a ma kezdett munkát” – mondta a spanyol.
A táblázat szerint Heikki Kovalainen ugyan a negyedik lett, de érdemes kiemelni, hogy amíg a nap nagy részében a finn a 2009-es szabályoknak megfelelő hátsó szárnnyal – a már korábban is látott jelzőfestéket is bevetve – tesztelte az MP4-24-est, a McLaren a sor végén járt, csak azután javult, amikor délután felkerült az autóra a 2008-as szárny. A csapat a 2009-es modell bemutatása óta eddig többet használta a régi szárnyat, mint az újat – hogy ez bajt jelez-e vagy csak félrevezetés, esetleg valami teljesen más oka van, ki tudja?
Megint jól ment az új Force India, de egy motorhiba miatt Adrian Sutil csak 63 kört teljesített. A köridők nem rosszak, de a tavalyi sereghajtó még sokat dolgozhat a megbízhatóságon. Robert Kubica és a BMW-sek is megijedtek egy kicsit délelőtt, amikor az autó motorproblémát jelzett, és a lengyel leállt a pályán, de rövidesen kiderült, hogy csak egy érzékelő romlott el, így ezután zavartalanul és eredményesen tesztelt a csapat egész nap.
Teszt, Jerez, 2009.03.03.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Glock | Toyota | 1:19.814 | 141 |
2. | Massa | Ferrari | 1:20.238 | 134 |
3. | Alonso | Renault | 1:20.296 | 152 |
4. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:20.535 | 85 |
5. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:20.621 | 63 |
6. | Webber | Red Bull-Renault | 1:21.021 | 98 |
7. | Kubica | BMW Sauber | 1:21.069 | 98 |
8. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.412 | 125 |