Szövőgéppel kezdődött
Nissan Pixo néven is kapható lesz az Alto
Suzulightnak hívják az első személyautót

Suzulightnak hívják az első személyautót

Suzulightnak hívják az első személyautót


Idén centenáriumát ünnepli a cég, de a Suzuki csak szűkszavúan emlékezik meg a jeles évfordulóról. A standon néhány paravánra rászitáztak nem egészen 10 fontos évszámot.

Az első 1909, a cég alapítása. Michio Suzuki ekkor tervezte meg első szövőszékét, mert mint a Toyota alapító atyái, a Suzuki is a textiliparban kezdte.

Innen rögtön 1955-re ugornak a standon téblábolók, mert ebben az évben készült az első személyautójuk, a Suzuki Suzulight.

A Vitara kimaradt

A rázós dzsipekről a Suzuki átállt a SUV-okra

A rázós dzsipekről a Suzuki átállt a SUV-okra

A rázós dzsipekről a Suzuki átállt a SUV-okra


1965 a hajómotorok gyártásának beindításáról nevezetes, időközben már 300 lóerős hajómotoroknál tartanak. A következő mérföldkő az 1970-es LJ70, egy kőkemény, a lelkünket is kirázó, aprócska terepjáró. 1989 és az első Vitara megérdemelt volna egy tablót, de nem jutott ennyi figyelem az aszfalton jól használható kompakt terepjárók úttörőjének.

2001-ben a GSX-R 1000 K1-ről emlékezik meg a márka a standról elhozható kiadványban. A 160 lóerős sportgépen 290 feletti végsebességgel kísérthették az Istent az erre hajlamosak. 2005-től a mai Swift érkezése egy új termékgeneráció bevezetését jelentette, 2007-ben a junior WRC-ben elért ralivilágbajnoki cím az emlékezetes, 2009-ben pedig az Alto bemutatása.

A pancsolás ára
Menyire lesz olcsó az új Suzuki? 39


A svájci Suzuki-importőr a szalonon osztogatott brosúrában érdekes adatokat közöl a CO2-emisszóról. Kiszámolták, hogy mennyi szén-dioxid-kibocsátásával jár néhány mindennapos tevékenység.

A számok: egy óra porszívózással mintegy 600 grammot bocsát ki egy szorgos háziasszony, pontosabban az az erőmű, amelyik az áramot termeli.

Majdnem ennyivel terheli a környezetet egy 60 fokra berakott mosás. Az 500 grammos értékből látszik, hogy amit lehet, érdemes inkább 30 fokon mosni. A meleg vizes zuhanyozás is rosszat tesz a környezetnek: 24 liter forró víz előállításával 1300 gramm szén-dioxiddal terheljük a légkört.

A számsor persze arra megy ki, hogy bezzeg a Suzuki Altóban milyen csekély környezetkárosítással lehet autózni. Ami azt illeti, a 4,4 literes szabványos átlagfogyasztásból rendkívül jó CO2-érték adódik: kilométerenként 103 grammot bocsát ki az autó.

Koncepcióautó a normál mellett

Ők fogadnak a Suzukinál

Ők fogadnak a Suzukinál

Ők fogadnak a Suzukinál


Itt Genfben a Suzuki legkisebb autója áll a középpontban. A tavaly ősszel Párizsban is kiállított Altót start-stop automatikával tette érdekesebbé a gyár. A motort várakozás közben önműködően leállító és elinduláskor újraindító szerkezetet egy Splashbe is beszerelték.

A dolog persze nem olyan egyszerű, mint itt egy sorban leírva. Rengeteg meló van abban, hogy a motor csak akkor álljon le, amikor hasznos és álló helyzetben is dolgozzon, ha például a légkondicionálás miatt szükség van rá. A BMW utcai autókban elérhető rendszerének a specifikációja 170 nyomtatott oldal.

Folytatjuk az Alto fogyasztásával, amely egy Suzukihoz méltóan alacsony


Nincs felára a hátsó ajtóknak

Az Alto koncepcióautó szén-dioxid-emissziója 103-ról 95 grammra csökken vele a szabványos mérés szerint. Ez ránézésre alig több, mint az új Prius 89 grammja, de az egy kétszer ekkora autó és megvásárolható, míg a Suzukié tanulmány.

Alapesetben 103 g/km a CO2-érték. A javulás oka a start-stop automatika

Alapesetben 103 g/km a CO2-érték. A javulás oka a start-stop automatika

A javulás oka a start-stop automatika


Ettől még nagyon jó eredmény, aminél nem sokkal rosszabb az ezres Splash értéke: az utcai 119 helyett 109 g/km.

A normál Alto helyből ötajtós. A hátsó ajtókban lévő ablakokat nem lehet letekerni, csak kitámasztani, mint a Toyota Aygo és testvérei esetében.

A 3,5 méteres kasztnit, könnyűnek, de erősnek ígérik, hátul két Isofix gyermekülés-csatlakozóval, felszuereltségtől fügően első, oldalsó és függönylégzsákkal, ESP-vel, a vezető és az utas számára előfeszített és överő-korlátozós biztonsági övekkel.

Nissan Pixo néven is kapható lesz az Alto

Nissan Pixo néven is kapható lesz az Alto


További képek a galériában!
A Swiftére hasonlít a kormány

A Swiftére hasonlít a kormány

A Swiftére hasonlít a kormány


Belül hangsúlyozottan olcsó, de nem elszomorító anyagokat látni. Elöl egész nagy a hely, hátul a magasabbak feje nem fér el, a lábtér azonban használható. A csomagtér jelentéktelen, a 129 liter kevesebb mint fele egy FIAT Punto vagy Toyota Yaris adatának.

4,4 literes átlagfogyasztás

Az Alto egyedül a Splash egyliteres benzines motorjával készül. A 68 lóerős gép alig fogyaszt valamit, a gyári átlaga 4,4 liter. A gumik viszonylag magas légnyomása is segít a fogyasztás leszorításában, 1,7 százaléknyit. Váltóból kettő lesz, az ötgangos kézi helyett négyfokozatú automatával is megrendelhető a háromhengeres kiskocsi.

A fejnek kevés a hely hátul, a lábtér elmegy

A fejnek kevés a hely hátul, a lábtér elmegy

A fejnek kevés a hely hátul, a lábtér elmegy


Információink szerint még nincs döntés a magyarországi forgalmazás időpontjáról, de előbb-utóbb az Alto kapható lesz. Az Indiában gyártott, magas szállítási költséggel terhelt autót nem lesz könnyű versenyképesre beárazni.

Nem tudni az árát

Méretben az Alto egyértelműen a Splash és a Swift alatt áll, amelyek az esztergomi gyártás miatt a költségek terén előnyben vannak vele szemben. A Splash 1,0 GC alapára jelenleg 1 909 000 forint. Mi úgy becsüljük, hogy összehasonlítható felszereltség esetén az Alto nem kerülhetne többe.

Műszaki adatok – Suzuki Alto 1,0
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 995
Furat x löket (mm) 73,0 X 79,4
Hengerek / szelepek száma S3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 90/3400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14,0
Végsebesség (km/h) 155
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 5,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,8
Vegyes (l/100 km) 4,4
CO2 kibocsátás (g/km) 103
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3500/1600/1470
Tengelytáv (mm) 2360
Csomagtér (liter) 129-774
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 855-885/365-395
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 35
Gumiméret 155/65 R14