Ma délelőtt hivatalossá vált, hogy a volt Honda-csapat Brawn GP néven indul a 2009-es Forma-1-es világbajnokságon. Az új autót már ma kipróbálták Silverstone-ban, a csapat pedig kiadott egy Ross Brawnnal készült interjút is.

„Egész egyszerűen megvásároltam a csapatot a Hondától” – magyarázta Brawn – „Tulajdonosként is a korábbi vezetéssel dolgozom majd együtt, azokkal, akikkel az eladáson is tevékenykedtünk. A Honda is igyekezett mindent megtenni, hogy biztosítsa a csapat jövőjét, a felszámolás csakis a legutolsó lehetőség lett volna. Az nem lenne helyénvaló, ha a Honda különböző (eladási) lehetőségeit értékelném, de annak nagyon örülök, hogy végül ezt az utat választották” – mondta az angol a tulajdonosváltásról.

A Brawn GP 2009-re is megtartja a 2006 óta a csapatnál dolgozó pilótapárost, Jenson Button és Rubens Barrichello tapasztalata aranyat ér majd idén.

Brawn vezetésével talpra állt a csapat
A három B: Barrichello, Brawn és Button

A három B: Barrichello, Brawn és Button

A három B: Barrichello, Brawn és Button


„Igazán szerencsések vagyunk, hogy két olyan tapasztalt versenyzőnk van, mint Jenson és Rubens. Velük rögtön, fennakadás nélkül kezdhetjük a tesztelést a jövő héten Barcelonában. Négy évnyi (valójában csak három – B.G) csapattársi viszony után a csapattal, a mérnökökkel, a rendszereinkkel kapcsolatos tapasztalatuk hatalmas érték lesz. Jenson és Rubens kapcsolata mindig is nagyszerű volt, és arra számítunk, hogy egymást is ösztönzik majd az idény folyamán, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az autóból, és a legjobban segítsék a fejlesztést. Mindketten egész télen edzettek, hogy a legjobb formában legyenek. Kíváncsian várjuk a véleményüket az autóról a barcelonai teszten” – mondta a csapatfőnök.

Brawn szerint azzal, hogy sikerült a túlélést biztosítani, a legnehezebb feladatot már teljesítették. A szezonnyitóval és a világbajnoksággal kapcsolatos kilátásokról most nem érdemes beszélni.

Megmentette a csapatot

Megmentette a csapatot

Megmentette a csapatot


„A legnagyobb kihívás az volt, hogy egyáltalán rajthoz állhassunk Melbourne-ben, és ez már sikerülni fog. Kezdetben adódhatnak megbízhatósági problémák a tesztelés hiánya miatt, de úgy érezzük, hogy jó autónk van, és bízunk benne, hogy elfogadhatóan teljesítünk majd. Bízunk az autó alapkoncepciójában, és készen állunk, hogy az idény folyamán tovább is fejlesszük. 20 vadonatúj autó első versenyhétvégéjéről nehéz lenne jósolni, ezért most meg sem próbálom. Az viszont biztos, hogy Melbourne-ben büszkék lehetünk majd arra, hogy a legnagyobb akadályon már túl vagyunk.”