Pár napja számoltunk be róla, hogy az Emberibb Parkolásért Mozgalom hibásnak tartja a főváros új parkolási stratégiáját. A munkaanyag összeállítója a Parking Kft. levélben reagált a szerintük téves véleményre. Módosítás nélkül közöljük:
Mit mond a Parking Kft.? |
„A fővárosi parkolási stratégiát és az arra épülő, hosszasan egyeztetett rendeletet kidolgozó Parking Kft. megbízásából a Szonda Ipsos tavaly decemberben felmérte, miként vélekednek a budapestiek a parkolási helyzetről.. A reprezentatív, soha olyan széles körben el nem végzett közvélemény-kutatásban 11.500 nagykorú fővárosi válaszolt arra, milyenek a parkolási szokásai, min változtatnának? A felmérés teljes mértékben igazolta a parkolási stratégia kidolgozóit. A Parking Kft. tervében megfogalmazott gondolatok járnak a fővárosiak fejében is! A budapestiek 82 százaléka teljes mértékben vagy nagyon egyetért azzal, hogy minél több P+R parkolót szükséges létesíteni, s ezzel ösztönözni kell a tömegközlekedésre az autósokat. A megkérdezettek 69 százaléka rendkívül fontosnak tartja, hogy mélygarázsok, parkolóházak épüljenek a város központjában. És bizony 51 százalékuk kiáll az egységes parkolási díj mellett! A saját bevallása szerint is mindössze 173 regisztrált taggal rendelkező Emberibb Parkolásért Mozgalom téved, amikor bármilyen fórumon becsmérli a rendeletet és kidolgozóit. Noha a civil szervezet igen apró, mégis a legkomolyabban vette, veszi a Parking Kft., amely egyébként mind a 23 érintett és nem érintet kerülettel, 10 civil és 8 szakmai szervezettel folyamatosan egyeztet, több körben is. Tévednek, akik azt állítják, hogy az új parkolási rendelet célja kizárólag a bevételszerzés! A rendeletalkotók célja egy átlátható, ésszerű parkolási rend megteremtése, és az, hogy véget vessenek a visszaéléseknek. Ezért szigorítják a lakossági engedélyek kiadását, ezért mozgatnak meg minden követ a mozgáskorlátozottak engedélyének ügyében úgy, hogy a valóban sérültek érdekei ne sérüljenek, de ki lehessen szűrni a csalókat. Az új parkolási stratégia legfontosabb elemei: egységes parkolási díjpolitika, átlagosan 27 százalékos tarifa emelés, a BKV-jegyárakhoz igazított tarifarendszer, zónarendszer átalakítása, bővítése, egységesítése, lakossági engedélyek kiadásának szigorítása, mozgássérült igazolványok kiadásának, ellenőrzésének szigorítása, társulások közti átjárhatóság feltételeinek megteremtése, egységes webes felület létesítése, valamint parkolás- és közlekedésfejlesztési alap kialakítása, átláthatóságának megteremtése. Ha ez 173 EMPAMO-tag szerint átgondolatlan és céges érdekeket képviselő rendelet, akkor a Parking Kft. nem a mozgalom képviselőivel ült le már háromszor is egyeztetni…” |