Nem mondhatni, hogy kiforratlan lenne az Audi új versenyautója, bár szinte most készült el az R15 TDI, azonnal hozta elődje tempóját. Mi az hogy! Első versenyét, a hétvégén rendezett Sebringi 12 órás viadalt megnyerte.

Bár az időmérőn a gyári (Honda) támogatással induló Acura volt a leggyorsabb, a végső győzelemért a Peugeot és az Audi autói versengtek. Összesen 22-szer cseréltek helyet az ellenfelek az élen, úgyhogy igencsak kiélezett volt a küzdelem.

Komoly ellenfél a Peugeot
Komoly ellenfél a Peugeot

Komoly ellenfél a Peugeot

Komoly ellenfél a Peugeot


Ugyanakkor a végére akkora előnyt hozott össze a Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish hármas, hogy még egy újabb tankolás is belefért, s így is vissza tudtak állni az élre. 383 kör után 22 másodperccel értek hamarabb célba, mint az őket üldöző – volt, illetve aktív Forma-1-es pilótákból álló – Peugeot 908 HDi-t hajtó Stephane Sarrazin, Franck Montagny, Sebastien Bourdais trió.

A harmadik szintén egy Audi lett, megelőzve az Acura és a Peugeot egy-egy versenyautóját.

Az időmérőn gyors Acura 23 kört kapott

Az időmérőn gyors Acura 23 kört kapott

Az időmérőn gyors Acura 23 kört kapott


A mostani győzelemmel folytatódik az Audi sikere Sebringben, hiszen 2000-ben az R8, 2006-ban pedig az R10 nyerte meg itt rögtön az első versenyét. Tom Kristensennek ez volt az ötödik győzelme a kaliforniai pályán, amivel a versenyek legsikeresebb résztvevője. Dindo Capello negyedik, Allan McNish harmadik alkalommal diadalmaskodott.

Tekintve, hogy az Audi kiszállt az Amerikai Le Mans Sorozatból és csak ezt az egy versenyt teljesítette az igazi, Franciaországban megrendezésre kerülő 24 órás Le Mans-i viadal előtt, valódi főpróbáról volt szó. Elég egyértelmű, hogy ott is a francia és a német dízelek küzdelmén izgulhatunk.

Franck Montagny vs. Allan McNish: