Hasonlóan a korábbi szériákhoz, a hatos Golfból is elkészült a GTD. A modellbe a 2,0 literes, közös nyomócsöves dízelmotor 170 lóerős változata kerül. Ennek maximális nyomatéka 350 Nm, ami már elég, hogy sportosan mozogjon a Golf.
Amellett, hogy a GTD képes 8,1 másodperc alatt százra gyorsulni és a végsebessége eléri a 222 km/órát, a fogyasztása igencsak visszafogott. A szabvány szerint 5,3 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként.
Persze mindezt tudhatná bármelyik mezei Golf is – ha benne lenne ez a motor -, a GTD épp a megjelenésében, felszereltségében és kialakításban hoz többet. Valószínűleg nem tévedünk sokat, ha azt állítjuk, sokan összekeverik majd a Golf sportváltozatával, a GTI-vel. A kocsi orra egy az egyben ugyanolyan, a sportosabb hűtőmaszk, a lökhárító, a fényszóró mind onnan származik. A különbség ott keresendő, hogy ahol a GTI piros díszítést kapott, az itt króm.
Szériában jár a GTD-hez a 17 colos alufelni és a sportfutómű is, mialatt a hatfokozatú, manuális váltó helyett felárért itt is választható duplakuplungos automata. Az utastérben is folytatódik a GTI vonal. Nem hiányoznak a sportülések és a sportkormány sem, a váltógomb és a kézifékkar itt is bőrborítást kap. Ellentétben a normál Golfokkal, de természetesen hasonlóan a GTI-hez, a tetőkárpit itt is fekete.
A Golf GTD április 5-én mutatkozik be Lipcsében, s a forgalmazását nálunk májusban kezdik meg a kereskedők, néhány héttel GTI hazai bemutatása után.