Tegnap beszámoltunk a leggyorsabb szélhajtású autóról. Azonban a technológia már nemcsak őrült kutatók rekorddöntéséhez jó, a Kia ugyanis a szél felhasználásával csökkenti járművei fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Az első modell megérkezett, itt az Aero Soul.

A Kia Soul modelljét az egyszerű és olcsó, ún. Air Propulsion and Retardation Installation Line rendszerrel szerelték fel. Ennek részeként a kocsi elején és hátulján szenzorok figyelik az autót körülvevő környezetet, és ha úgy találják, hogy a szélerősség megfelelő, vitorlának megfelelő panelek nyílnak ki a karosszériából.

Ugyanakkor ezek az elemek a Bugatti Veyron és a McLaren SLR modelleken látottakhoz hasonlóan fékszárnyként is működnek, sőt lassításkor a két nagyobb szárny mellett a kipufogó elé is egy kis terelőlap nyílik, mint ahogy a repülőgépen alkalmazzák a sugárfordítót leszálláskor.

Jelentősen csökkenti a fogyasztást
Fékszárnyként üzemel

Fékszárnyként üzemel

Fékszárnyként üzemel


„A fogyasztáscsökkentő rendszerek legnagyobb problémája, hogy igen drágák” – mondta el Avril Babo, a Kia Eco-technológia fejlesztési központjának dolgozója. „Olyan megoldást akartunk, ami nem kerül sokba és alkalmazható a már az utcán lévő autóknál is.”

A tesztek azt mutatják, hogy szeles időben akár 25 százalékkal is csökkenhet a járművek fogyasztása, ugyanakkor a gázemisszió 40 százalékkal is kisebb lehet. Emellett a fék alkatrészeinek élettartama akár 50 százalékkal is hosszabb lehet, függően a vezető habitusától.

Az új A.P.R.I.L. rendszer (teccikérteni!) Dél-Koreában a mai naptól elérhető a Soul modellhez, majd az év folyamán az összes többi Kia-típushoz is, Európában várhatóan az év második felében vezetik be.