Forróságra számítanak

Vajon megint szenvednek majd a csapatok?

Vajon megint szenvednek majd a csapatok?

A sepangi pálya hagyományosan nagy fejtörést okoz a Bridgestone mérnökeinek, az abroncsoknak egyenesekben és éles kanyarokban is helyt kell állniuk. Malajziában a két hosszú egyenest lassítók követik, amelyek erős fékezést igényelnek, a gumik ennélfogva nagy terhelésnek vannak kitéve.

A két kemény féktávos forduló mellett változatos kanyarok tarkítják a ringet, ezeken különböző tempóval kell átmenni, úgyhogy összességében végig nagy terhelést kell bírniuk az abroncsoknak. Az aszfaltcsík sajátosságai mellett az időjárás sem könnyíti meg a mérnökök dolgát, az esetleges forróság is jelentősen igénybe veszi a gumikat, továbbá készülni kell esőre is.

A körülményekre tekintettel a japán gyártó úgy döntött, hogy a kemény és lágy keveréket viszi el a futamra. A slick gumik előtti korszakban a Bridgestone a kemény és közepes keverékeket szállította, az idei verseny így mindenképp különbözik majd a tavalyitól.

A Maláj Nagydíj abból a szempontból is premiert jelent, hogy a csapatok az aktuális kemény abroncsokat most először próbálhatják ki: a keveréket jelentősen továbbfejlesztették és picit lágyították ahhoz képest, amely a téli teszteken állt az istállók rendelkezésére. A Bridgestone felhívta a pilóták figyelmét arra, hogy az extrém kopás elkerülése érdekében lehetőleg kerüljék a kerekek blokkolását fékezésnél.