Az új Fiesta a Ford Motor Company első igazi globális modellje. Ennek megfelelően jövőre az USA-ban is piacra kerül a jármű, de nem is akárhogy mutatják be.
Az USA különböző részeiről összeválogatott száz vásárló lehetőséget kap arra, hogy egy hónapig használja az autót még a bevezető kampány előtt. Ez után nem csak a Fordnak adnak visszajelzést, hanem a Fiesta Mozgalom program keretében közösségi honlapokon, mint a Facebook, a FlickR vagy a YouTube teszik közzé az autóval szerzett élményeiket, tapasztalataikat.
Amellett, hogy az ügynökök nap mint nap beszámolnak tapasztalataikról a neten, a vásárlóknak országszerte lehetőségük nyílik személyesen is megismerkedni a Fiestával. A tesztvezetések során a vevők már az amerikai bevezetés előtt kipróbálhatják az autót.
„Egy dolog beszélni az autóról, de egészen más dolog beleültetni embereket, hogy kipróbálják” – mondta Connie Fontaine, a Ford márkakoordinációs menedzsere. „Jó lehetőség ez arra, hogy már idejekorán aktívan felkeltsük az emberek érdeklődését a Fiesta iránt, ugyanakkor ez az akció értékes visszajelzésekkel szolgál tervezőink számára is.”
A programban részt vevő ötajtós Fiesták a kölni üzemben készülnek, az autó európai változatai mellett, amikor az új Fiesta forgalmazása 2010-ben megkezdődik Észak-Amerikában, az autók a mexikói Cuautitlán üzemben készülnek majd. A programban részt vevő modelleket 1,6-os, 120 lovas benzinmotor mozgatja.