Húzós napokat tudhat maga mögött a Toyota: kezdődött minden azzal, hogy néhány rivális bepanaszolta a kölni istállót, valamint a Brawnt és a Williamst, mondván, szabálytalan diffúzorokat használnak. A melbourne-i idénynyitóra kirendelt illetékesek ugyan szabályosnak minősítették az alkatrészeket, de a történetnek még nincs vége, a tiltakozók ugyanis az FIA fellebbviteli bíróságához fordultak, amely akár még fordított ítéletet is hozhat.

A Toyota kálváriája a szombati időmérőn folytatódott, Timo Glock hiába harcolta ki a hatodik, Jarno Trulli a nyolcadik helyet, a duót utólag az utolsó rajtsorba száműzték szabálytalan hátsó szárnyak használata miatt. A versenybíróság a Toyota alkatrészeit túl hajlékonynak találta, a büntetés terhe mellett a szerelőknek egész éjszaka dolgozniuk kellett, hogy átalakítsák a kérdéses elemeket.

Őt is megtalálták a Hamiltont gyűlölők
Glock csalódott a rendszerben

Glock csalódott a rendszerben

Glock csalódott a rendszerben


Glock szerint a speciális hátsó szárny semmilyen előnyt nem jelentett a pályán, azt pedig már egyenesen dühítőnek tartja, hogy a leintés után még csapattársát, Jarno Trullit is büntetéssel sújtották. „Nem akarok már megint tiltakozásokról beszélni” – mérgelődött a német pilóta, aki csapattársa büntetése után az ötödikről a negyedik helyre lépett előre. „Elegem van ebből az egész hétvégéből, egy kicsit csalódtam a Forma-1-ben: normálisan nem így kellene mennie a dolgoknak” – ostorozta a döntéshozókat a német, éppen csak azt nem kimondva, hogy tendenciát lát a történtekben.

„Nem tudom, miért történik ez állandóan, és éppen velünk. Örülök a negyedik helynek, de természetesen nagyon sajnálom Jarnót, aki dobogós helyet veszített el.” Trullit utólag azért sújtották bokszutca-áthajtásos, illetve a leintés után ennek megfelelő 25 másodperces büntetéssel, mert a verseny végi safety car-szakaszban, Sebastian Vettel és Robert Kubica ütközése után megelőzte Lewis Hamiltont.

„Elmondhatatlan, mennyire csalódott vagyok” – reagált Trulli. „A verseny vége felé elhagytam kicsit a pályát, Lewis megelőzött, de nem sokkal ezt követően hirtelen lelassított. Lehúzódott a pálya szélére, nem tudtam mire vélni a dolgot. Azt hittem, valami gondja van, úgyhogy lehagytam, nem is tudtam volna mást tenni.”

Hamiltonék csőbe húzták

Hamiltonék csőbe húzták

Hamiltonék csőbe húzták


A történet érdekessége, hogy Trulli minden bizonnyal jogosan mérges: a tavalyi esztendő büntetései után már üldözési mániában szenvedő McLaren maga üzente azt világbajnokának, hogy adja vissza a pozíciót az olasznak. „Trulli mögött voltam, tudtam, hogy nem előzhetek” – emlékezett Hamilton. „Csakhogy aztán elhagyta a pályát, a fűre csúszott, gondoltam, a gumijaival küzd és elmentem mellette. Annyira lelassítottam, amennyire csak tudtam, de nem tudott visszatérni elém. A csapat aztán a fülemre szólt, hogy engedjem vissza, én pedig megtettem, noha nem voltam biztos benne, hogy a szabályok szerint tényleg ezt kell tennem.”