Lekerült a lepel a korábban már megvillantott Mercedes-Benz E63 AMG-ről. Az új sportgép minden korábbi gyári E-osztálynál erősebb motort rejt. A V8-as motor ugyanaz, mint az elődjében, de erősebb, 514 helyett immár 525 lóerős. Ugyanakkor a 6,2 literes blokk nyomatéka nem változott, az továbbra is 630 newtonméter.
Nem lett gyorsabb a kocsi, de a dinamikával persze nincs baj. Az új E63 AMG is 4,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége 250 km/óra, persze elektronikusan korlátozva. Az extrák között azonban ott találjuk ennek kiiktatását, némi pénz ellenében 300-ra emelkedik a kocsi csúcssebessége.
Ugyanakkor a motor immár valamelyest takarékosabb, sikerült 12 százalékkal csökkenteni a fogyasztását, így állítólag beéri 12,6 literrel is. Ebben persze komoly szerepe van az SL63 AMG-ből átemelt új sebességváltónak. A hétfokozatú AMG Speedshift MCT négyféle programmal üzemelhet, ezek a C (Controlled Efficiency), az S (Sport), S+ (Sport plus) és M (Manual). Az első egy új takarékos üzemmód, majd két sportosabb következik, az utolsó pedig teljesen automatikus, csak a vezető parancsára és mindössze 100 milliszekundum alatt kapcsol.
Természetesen nem hiányzik a rajtautomatika sem, amely a menüben elvégzett aktiválás után a legnagyobb vehemenciával lövi ki az álló autót. Ugyanakkor nem csak egyenes száguldásra lőtték a gépet.
A normál E-osztályhoz képest vadiúj futóművet és kormányzást rejt. Az ún. AMG Ride Control, elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztést a vezetőülésből lehet szabályozni. Módosítható a lengéscsillapítók keménysége, háromféle, Comfort, Sport és Sport Plus közül választhat a vezető. Emellett a stabilizátorok keményebbek, miközben az első nyomtáv is szélesebb.
Akinek ez sem lenne elég, az felárért kérhet feszesebb rugókat illetve önzáró differenciálművet az autóhoz. Ebben a modellben is alkalmazzák az AMG menetstabilizálóját, amely a két végállás, On és Off között egy harmadikat, a Sportot is felajánlja, amely több szabadságot enged a mókázáshoz, de vész esetén azért beavatkozik.
Az E 63 AMG egyedi karosszériát kap, különleges lökhárítókkal, egyedi küszöbspoilerekkel szerelik, de igen mutatósak a négy szögletes kipufogóvég és a 18 colos könnyűfém felnik is. Nem hiányzik a LED-es nappali fény sem a kocsiról, ám ez más, mint a normál E-osztályokon, ott egy fektetett L, itt egy sima egyenes.
Belül sokban követi az új E-osztály vonalait az AMG is, de annál izgalmasabb. Sportülés és sportkormány várja a vezetőt, aki alumíniumpedálokat taposhat. A váltó melletti látványos gombokkal módosíthatók a váltó, a futómű és az ESP beállításai.
Megtalálhatók a kocsiban az E-osztály különleges megoldásai, az elalvásra, a sávelhagyásra, az úton botorkálókra figyelmeztető stb. rendszerek.