A HELL energiaitalt gyártó Candy Globe Kft. talán nem a legszerencsésebb időpontot választotta a bejelentésre, de tény, ma sajtóközleményben tájékoztattak róla, hogy hamarosan az egyik Forma-1-es csapat szponzorai lehetnek.
„Végéhez közelednek a legnagyobb mennyiségben értékesített magyarországi energiaital gyártójának tárgyalásai a Forma-1-es Brawn GP-vel, illetve a Williams csapatával. A nyitott kérdés már csak az, hogy melyik csapattal működik együtt, illetve hogy névadó főszponzor vagy szponzor legyen a HELL a Forma-1-ben” – írta a technikai sportokban hazai szinten egy ideje már támogatói szerepet vállaló cég.
A hír az április elsejei dátum miatt erős hendikeppel indult nálunk, ezért igyekeztünk kizárni, hogy ingyenreklámot biztosító médiahackhez asszisztáljunk. Cégünk megkereste a sajtóközleményt kiadó ügynökséget, ahol természetesen cáfolták, hogy csak tréfáról lenne szó.
Nem hagytuk ki a többi érintettet sem: érdeklődtünk a hírbe hozott Williamsnél és a Brawn GP-nél is. A grove-i csapat szóvivője hangsúlyozta, hogy az üzleti partnereikkel kapcsolatos témában sosem nyilatkoznak, de valamit mégis sikerült kihúzni belőle:
„Ha azt mondanánk, hogy nem cáfoljuk az üzlet lehetőségét, félrevezető lenne, ugyanis az emberek azt hihetnék, hogy valóban tárgyalunk. Mondjuk azt, hogy a Williams sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarja egyetlen lehetséges jövőbeli partner létét sem” – közölte Claire Williams, míg a Bawn GP-től a cikk írásáig nem kívántak reagálni a megkeresésre.
Nézzük, hogy mennyi alapja lehet az üzletnek! Akár komoly a dolog, akár nem, az egyelőre állítólagos leendő partnereket jól választotta ki a HELL, hiszen a Williams szponzorai az elmúlt hónapokban egyre csak fogytak, és a maradék két jelentős támogató – a Philips és a Royal Bank of Scotland (RBS) – közül is távozik az egyik az év végén. Hirdetőnek tehát mindenképp van helye a csapatnál.
A Brawn GP-vel is hasonló a helyzet, a már futamgyőztes BGP001-es egyelőre elég kopasz, a Bridgestone kötelezően hordott logója mellett csak a Virgin múlt szombaton sietve felragasztott matricáit viseli. Bár a Virgin tulajdonosa, Richard Branson a hétvégi siker óta a partneri kapcsolat elmélyítésén gondolkodik, úgy tudni, hogy a jelenlegi üzlet csak az első két versenyre, 250-250 ezer dollárra (összesen 115 millió Ft) szól a felek között.
Bár a HELL közleményében olvasható főszponzori ambíciók túlzónak tűnnek, úgy tűnik, hogy azért van pénzt a zsákban. Ha a cég impozáns, 2008-as 15 milliárd forintos forgalmát vesszük alapul, elképzelhető egy egészséges szponzori hozzájárulás előteremtésének lehetősége.
A névadó szponzori szerepvállalást maga a reklámozni kívánt termék neve is igen valószínűtlenné teszi, nehezen képzelhető el ugyanis, hogy akármelyik csapat is bevállalná az ördögös-poklos tématikát.
A Forma-1 csillapíthatatlan pénzéhsége és a két említett csapat helyzete alapján azonban semmiképpen sem zárható ki, hogy lesz valami az üzletből. A Brawnnál, főleg ha az autó festése Virgin-pirosra vált, könnyebben el tudjuk képzelni a hasonló dizájnú üdítőt. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a tulajdonos-csapatfőnök nemrég arról beszélt, hogy egyáltalán nem kívánnak „kalandor”, az F1-be a rövid távú siker miatt beugró partnereket, így jelenleg nem is különösebben keres a csapat szponzort.
A szerződés megkötését és bejelentését egy hónapon belülre ígéri a HELL, kíváncsian várjuk, hogy lesz-e ebből valami.