Robert Kubica számára nem indul túl jól a 2009-es idény: Ausztráliában dobogós helyről esett ki a Sebastian Vettellel történt ütközése után, a Maláj Nagydíjon pedig motorhiba miatt búcsúzott szinte rögtön a rajt után. A lengyel számára a következő, Kínai Nagydíj sem jelent szép emlékeket: első alkalommal a 13. helyen fejezte be a futamot, 2007-ben műszaki hiba miatt a potenciális győzelemnek inthetett búcsút, és tavaly is csak a hatodik helyig kapaszkodott.

A jövő hétvégén többet vár:

Heidfeldék csak a pályán vezethenek
Esőre számít

Esőre számít

Esőre számít


„Most először megyünk Sanghajba az évnek ebben a szakában, amikor nagy az eső valószínűsége. Ez komolyan befolyásolhatja majd a hétvégét. A pálya elég trükkös, hosszú egyenesek, kemény fékezések, és vannak gyors kanyarok is. A hátsó egyenes az egyik leghosszabb az idényben, és az első-második, nem teljesen belátható kanyarkombináció is igazi kihívás. Sanghajban eddig nem volt sok szerencsém, de remélem, hogy most másképp alakul majd.”

Nick Heidfeld szereti a kínai versenyhelyszínt, bár van egy-két dolog, ami nem hiányozna neki:

„Volt már néhány jó futam Sanghajban, és remélem, hogy 2009-ben is az lesz. A város is nagyon izgalmas, érdekes látni, hogyan változik évről évre, amióta 2004-től kezdve ide járunk. Vannak hihetetlenül szegény negyedek, a Bundon (a város pénzügyi-diplomácia negyede) viszont sorakoznak a gyönyörű sanghaji panorámát kínáló elit éttermek. A közlekedés elég kellemetlen, nem is vezethetünk mi magunk. Tavaly a sofőröm balesetbe is keveredett, egy leállt autónak hajtott, szerencsére nem volt komoly” – magyarázta a német.

Heidfeldék csak a pályán vezethenek

Heidfeldék csak a pályán vezethenek

Heidfeldék csak a pályán vezethenek


A BMW számára kulcsfontosságú Kína, a csapatfőnök, Mario Theissen már csak ezért is jó eredményben reménykedik.

„A rövid húsvéti szünet után újra két egymás utáni futam következik. Sanghaj milliós nagyváros, már a pálya méretei is felülmúlhatatlanok. A BMW szempontjából a Kínai Nagydíj fontos üzletileg. A régió hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik. Kína a legnagyobb ázsiai piacunk és összesítve is az ötödik. 2004 óta gyárunk is van az országban. Sanghajban szeretnénk a sepangihoz hasonló jó eredményt” – utalt Theissen Heidfeld második helyére.