Európában már kapható, az Egyesült Államokban egyelőre csak teszteli a vásárlókat az iQ-val a Toyota. A 3 méternél rövidebb, de négyszemélyes kisautót egy tanulmány formájában leplezték le a minap a New York Autoshow-n.

Minőségi anyagok az utastérben
Minőségi anyagok az utastérben

Minőségi anyagok az utastérben

Minőségi anyagok az utastérben


Ezúttal nem Toyotaként, hanem az amerikai piacra korábban kitalált elsősorban fiataloknak szánt modelleket forgalmazó – Scion márkanév alatt mutatkozott be a kocsi. Nem egyszerűen új logóról van szó, mert egy privát cég, a Five Axis segítségével igazi kis méregzsákot faragtak a kocsiból

Műszaki szempontból az autó megegyezik a normál iQ-val, a választható legerősebb, 1,33-as, 101 lóerős motor mozgatja, ugyanakkor látványra annál sokkal ütősebb. A masszív sárvédő-szélesítések és a 18 colos felnik megteszik a hatásukat, arról már nem is beszélve, hogy az új futóművel le is ültették a kasztnit. Az átalakítás során új lökhárítókkal, sportkipufogóval és diffúzorral is gazdagodott az iQ.

Diffúzor és sportkipufogó

Diffúzor és sportkipufogó

Diffúzor és sportkipufogó


Az utasteret a szériaváltozathoz képest finomabb anyagokkal vonták be, mialatt a műszerfal közepébe egy 10 colos képernyőt szereltek be. A LCD-n a navigációs rendszer és a hifi használatához tartozó információk követhetők figyelemmel.
 
Egyelőre a Toyota nem közölt biztosat arról, hogy tervezi-e és mikor az iQ bemutatását az USA-ban, de tekintve, hogy a smart az utóbbi időben szép sikert ért el a tengerentúlon, mi más lehetne a japán gyártó célja?