A 2009-es Forma-1-es idény vádaskodással és botránnyal kezdődött, ugyanis a riválisok szerint a Williams, a Toyota és a Brawn GP szabálytalan alkatrészekkel, ún. dupla- vagy triplafedelű diffúzorokkal szerelte fel autóit.
Bár az FIA a téli tesztidőszakban és az Ausztrál Nagydíj műszaki ellenőrzésén sem talált szabálytalanságot, a Ferrari, a Red Bull és a Renault Melbourne-ben, a BMW Sauber pedig a Maláj Nagydíj hétvégéjén nyújtott be panaszt a három csapat megoldása ellen – sikertelenül.
Baj lehet az egyedi ötletből
Baj lehet az egyedi ötletből
Fotó megosztása:
Ügyes megoldás vagy csalás?
Ügyes megoldás vagy csalás?
Fotó megosztása:
Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak
Az FIA szabályosnak találta, a riválisok támadnak
Fotó megosztása:
Kész a botrány
Kész a botrány
Fotó megosztása:
Betiltják vagy elterjed?
Betiltják vagy elterjed?
Fotó megosztása:
Briatore tajtékzik, Alonso retteg
Briatore tajtékzik, Alonso retteg
Fotó megosztása:
Barrichello már az elején összetörte
Barrichello már az elején összetörte
Fotó megosztása:
Repedezik az egység?
Repedezik az egység?
Fotó megosztása:
Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot
Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot
Fotó megosztása:
Egy hét múlva kitisztul a kép
Egy hét múlva kitisztul a kép
Fotó megosztása:
Nem bírnak a diffúzoros bandával
Nem bírnak a diffúzoros bandával
Fotó megosztása:
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Fotó megosztása:
Leszereltetik vagy ők is felszerelik
Leszereltetik vagy ők is felszerelik
Fotó megosztása:
Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?
Kiegyenlítődik a mezőny, de behozható-e a lemaradás?
Fotó megosztása:
A McLaren csak figyel
A McLaren csak figyel
Fotó megosztása:
A közös munka nem sínyli meg a vitát
A közös munka nem sínyli meg a vitát
Fotó megosztása:
Beérhetetlen lesz a Brawn?
Beérhetetlen lesz a Brawn?
Fotó megosztása:
Brawn bizakodó
Brawn bizakodó
Fotó megosztása:
A Renault-nál készültek
A Renault-nál készültek
Fotó megosztása:
Ma megtárgyalták, holnap döntenek
Ma megtárgyalták, holnap döntenek
Fotó megosztása:
Nem módosítottak, az alkatrészek szabályosak
Nem módosítottak, az alkatrészek szabályosak
Fotó megosztása:
Drága mulatság lesz a felzárkózás
Drága mulatság lesz a felzárkózás
Fotó megosztása:
Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett
Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett
Fotó megosztása:
Nem lesz könnyű beérni minket
Nem lesz könnyű beérni minket
Fotó megosztása:
Továbbra is előnyben a diffúzoros hármak
Továbbra is előnyben a diffúzoros hármak
Fotó megosztása:
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá
Mivel a panaszosok fellebbeztek az FIA döntése ellen, így az ügy április 14-én, a szervezet fellebbviteli bírósága előtt folytatódik. A csapatokat megosztó kérdés jól jön az örök intrikus Bernie Ecclestone-nak, aki korábban igyekezett olajat is önteni a tűzre azzal, hogy azt sugallta, a technikai munkacsoport vezetője, Ross Brawn maga alakította úgy a dolgokat, hogy a saját alakulata előnyösen kerüljön ki a szabályváltozásokból.
Ross Brawn egy friss interjúban cáfolta, hogy ez lenne a helyzet, sőt korábban épp a szabályok szigorítását javasolta, hogy ne lehessenek kiskapuk:
„Én ezt ajánlottam a többieknek, de elutasították, úgyhogy az én lelkiismeretem tiszta. Az általam javasolt szabályok sok problémának elejét vették volna” – nyilatkozta Brawn Malajziában.
A hátrányba került csapatok továbbra is igazságtalannak érzik a helyzetet, a Renault-főnök, Flavio Briatore szerint világos, hogy nincs valami rendben:
Nem bírnak a diffúzoros bandával
Nem bírnak a diffúzoros bandával
„Három csapat kivételével mindenkinek nehéz dolga volt. De egyáltalán nem adjuk fel. Április 14-én jön a meghallgatás, majd meglátjuk, hogy alakul. A mostani hétvégén világos volt a helyzet, és ez így nem normális. (A williamses) Kazuki Nakajima hirtelen fantasztikus versenyző, pedig ennyit nem lehet fejlődni tavalyhoz képest. Button az időmérőn egy másodperccel gyorsabb volt a diffúzor miatt” – háborgott az olasz Sepangban.