Amellett, hogy a jövő valószínűleg a dízel-hibrideké, a Peugeot más utakon is csökkenti autói károsanyag-kibocsátását. Az idei évtől ismét szerepel bioetanollal is üzemelő jármű a francia gyár kínálatában.
Még 2007-ben mutatták be a 307 BioFlex változatát, most ugyanezzel az utónévvel a 308-as is forgalomba kerül. Egyelőre az ötajtós modellek kaphatók ilyen kivitelben. Az 1,6-os, 109 lóerős motorral szerelt járművekben módosított befecskendező és üzemanyag-ellátó rendszert használnak
Ennek köszönhetően immár nem csak benzinnel, de bioetanollal (85 százalékban etanolt tartalmazó üzemanyag), illetve a kettő bármilyen arányú keverékével is használható a kocsi. Emellett a BioFlex-modelleket 16 colos Michelin Energy Saver abroncsokkal szerelik, amelyek 100 kilométerre vetítve 0,2 literes üzemanyag-megtakarítást eredményeznek a hagyományos gumikkal szemben.
Ez jól is jön, hiszen ahogy minden E85-tel üzemelő autó esetében, a fogyasztás itt is megnő. Benzinből elég átlagosan hét liter száz kilométerenként, bioetanolból viszont 9,8-at eszik. Ennek ellenére az etanol jellegének megfelelően a szén-dioxid-kibocsátás javul, 165 helyett 159 gramm/kilométernyi távozik a kipufogóból.
Ugyanakkor ha bioetanollal üzemel a motor, teljesítménye 2,7 lóerővel megnő, így az autó végsebessége 189 helyett 191 km/óra lehet. Az autó gyorsulása is javul az E85-tel, 12,3 másodperc helyett elég 0,3-del kevesebb is a szabványos százas sprinthez.