Elkészült a világ legegyedülállóbb csúcs sportkocsija – tudatja a tuning munkáiról ismert Novitec. A német cég állítja megépítette első teljesen önálló autóját, a TuLestót. Nekünk azonban nagyon gyanús a forma és a technika. Nem egy erősen átalakított Ferrari F430-ast látunk? Önök mit gondolnak?
Láttuk már mit tud kihozni a Ferrari belépő modelljéből a cég, hiszen épített belőle 656, 707, 717 lóerős változatokat, legutóbb pedig a nyitott változatot vette kezelésbe.
Akadékoskodásunk azonban semmit nem von le a kocsi érdemeiből. Köszönhetően annak, hogy a TuLesto alumínium központi vázra épül, a karosszériánál pedig a könnyűfém mellett karbont is alkalmaztak, a jármű csupán 1260 kilogramm. Ehhez képest 4,4 literes, V8-as motorja 777 lóerős. Nem kevésbé figyelemreméltó a 727 newtonméteres nyomaték sem, amit két kompresszor alkalmazásával értek el.
Nem is meglepő, hogy a TuLesto 3,4 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, sőt könnyedén futja a 300-at is. Olyannyira, hogy a végsebessége 350 feletti.
A kocsit hatfokozatú, félautomata sebességváltóval szerelik, amely kézzel is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel. A Ferrari Manettinóhoz hasonló módon (de biztosan saját fejlesztés) több fokozatban állítható a menetstabilizáló az autóban, amelyet rajtautomatikával is elláttak.
Ám nemcsak ez teszi lehetővé, hogy a tulajdonos versenypályán is látogatást tegyen kedvencével, de az állítható futómű és a karbon-kerámia féktárcsák is. Ugyanakkor egyetlen gombnyomásra négy centivel megemelkedik a karosszéria, így meredek behajtókon és fekvőrendőrökön is képes átjutni a kocsi.
Az autó formáját a modenai (milyen meglepő?) stúdióval rendelkező Luca Serafini álmodta meg. Az autó sziluettje nagyon hasonlít az F430-ra, de részleteiben nem olyan letisztult. Eltüntették a motor levegőbelépőit a hátsó sárvédő felső részéről, helyette, inkább a tetőn alakítottak, ki egy hasonló elemet.
Kiszélesített sárvédők, különleges megoldások, több hajlítás van a karosszérián. A kocsi 462 centi hosszú, 204 széles és mindössze 122 centiméter magas, az arányai rendben vannak.
Amellett, hogy az utastér a versenyautós vonalat követi, tehát a szénszálas műanyagok dominálnak, a vevő igényeinek megfelelően bőr, illetve alcantara adhatja meg az alaphangot. Természetesen a légkondicionáló és a nagyteljesítményű hifi sem hiányzik.
Így gyorsul egy átalakított Novitec F430: