Elkészült a világ legegyedülállóbb csúcs sportkocsija – tudatja a tuning munkáiról ismert Novitec. A német cég állítja megépítette első teljesen önálló autóját, a TuLestót. Nekünk azonban nagyon gyanús a forma és a technika. Nem egy erősen átalakított Ferrari F430-ast látunk? Önök mit gondolnak?

Elől 20, hátul 21 colos felnikkel
Elől 20, hátul 21 colos felnikkel

Elől 20, hátul 21 colos felnikkel

Elől 20, hátul 21 colos felnikkel


Láttuk már mit tud kihozni a Ferrari belépő modelljéből a cég, hiszen épített belőle 656, 707, 717 lóerős változatokat, legutóbb pedig a nyitott változatot vette kezelésbe.

Akadékoskodásunk azonban semmit nem von le a kocsi érdemeiből. Köszönhetően annak, hogy a TuLesto alumínium központi vázra épül, a karosszériánál pedig a könnyűfém mellett karbont is alkalmaztak, a jármű csupán 1260 kilogramm. Ehhez képest 4,4 literes, V8-as motorja 777 lóerős. Nem kevésbé figyelemreméltó a 727 newtonméteres nyomaték sem, amit két kompresszor alkalmazásával értek el.

Nem is meglepő, hogy a TuLesto 3,4 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, sőt könnyedén futja a 300-at is. Olyannyira, hogy a végsebessége 350 feletti.

Innen nagyon Ferraris

Innen nagyon Ferraris

Innen nagyon Ferraris


A kocsit hatfokozatú, félautomata sebességváltóval szerelik, amely kézzel is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel. A Ferrari Manettinóhoz hasonló módon (de biztosan saját fejlesztés) több fokozatban állítható a menetstabilizáló az autóban, amelyet rajtautomatikával is elláttak.

Ám nemcsak ez teszi lehetővé, hogy a tulajdonos versenypályán is látogatást tegyen kedvencével, de az állítható futómű és a karbon-kerámia féktárcsák is. Ugyanakkor egyetlen gombnyomásra négy centivel megemelkedik a karosszéria, így meredek behajtókon és fekvőrendőrökön is képes átjutni a kocsi.  

Az autó formáját a modenai (milyen meglepő?) stúdióval rendelkező Luca Serafini álmodta meg. Az autó sziluettje nagyon hasonlít az F430-ra, de részleteiben nem olyan letisztult. Eltüntették a motor levegőbelépőit a hátsó sárvédő felső részéről, helyette, inkább a tetőn alakítottak, ki egy hasonló elemet.

3,4 másodperc alatt százon van

3,4 másodperc alatt százon van

3,4 másodperc alatt százon van


Kiszélesített sárvédők, különleges megoldások, több hajlítás van a karosszérián. A kocsi 462 centi hosszú, 204 széles és mindössze 122 centiméter magas, az arányai rendben vannak.

Amellett, hogy az utastér a versenyautós vonalat követi, tehát a szénszálas műanyagok dominálnak, a vevő igényeinek megfelelően bőr, illetve alcantara adhatja meg az alaphangot. Természetesen a légkondicionáló és a nagyteljesítményű hifi sem hiányzik.

Így gyorsul egy átalakított Novitec F430: