Egy ideje nem hallottunk a Racing Dynamicsról, amely olyan különlegességeket épített, mint M5-ös motorjával szerelt M3-as BMW. Nem tűntek el, legföljebb a marketingjük volt rosszabb. Most új néven, új járgánnyal jelentkeznek, itt az RDSport RS35 Biturbo.
Az autó természetesen BMW, az átalakítás alapját az általunk is tesztelt 335i adja. A 3,0 literes duplaturbós blokk már gyári kiszerelésben is frenetikus élményfokozó, ám az olasz cég beavatkozása után még fickósabb. 306 helyett 414 lóerős teljesítményt produkál, miközben a soros hathengeres blokk nyomatéka 400-ról 548 Nm-re emelkedett.
Ennek eléréséhez egyfelől módosítottak a motorvezérlésen, másfelől viszont megemelték a turbók töltőnyomását, változtattak a befecskendezésen, lecserélték az intercoolert és a kipufogót stb.
Egyelőre nem tudni, hogy a plusz 106 lóerő mennyiben javít az autó menetdinamikai értékein, de a gyári M3-asénál is nagyobb nyomatékával várhatóan 5 másodperc alá szorítja a sprintidejét. A kocsi végsebessége 280 körüli lehet.
Látványra is azonosítható a Racing Dynamics korábbi munkáival az RS35, miután a 2000-es évek elején alkalmazott Tornado optikai csomagot fejlesztették tovább. Ennek egyértelmű jele a nagy trapéz hűtőnyílás az új első lökhárítóban. Ez az elem ugyanúgy az ultrakönnyű, de erős karbonból készült, mint a hátsó lökhárító, a csomagtartó és a küszöbspoilerek.
Felniből 20 colos került a kocsira, de ezzel párhuzamosan le is ültették a kupé BMW-t. A feszesebb hangolású futómű elöl 25, hátul 20 milliméterrel engedi alacsonyabbra a kasztnit. Az utastérben számos alumíniumkiegészítőt helyeztek el, így a pedálok és a kézifékkar is ilyen anyagból készült, amire az RDSport feliratok fel is hívják a figyelmet.
Érdemes elmélázni ezen az autón más szemszögből is. A pletykák szerint a jelenlegi V8-as helyett a jövőben az M3-as esetében turbós hathengerest alkalmaz a BMW. Úgy alacsonyabb fogyasztás mellett tudná hozni az elvárt teljesítményt, miközben a költségeket is alacsonyabban tarthatná egy más modellekben is alkalmazott blokk használatával.