A New York Auto Show-n leplezte le a Mitsubishi az Outlander GT Prototype-ot. Ha nevéből nem lenne egyértelmű, az autó sorozatgyártásba kerül. Ahogy a Colt úgy az Outlander is a Mitsubishi Lancernél bevezetett orr-részt örökölte meg. Bár az ilyen egy kaptafára menő átalakítások rosszul is elsülhetnének, a szabadidő-autónak jól áll.
Nem ennyiből áll azonban az Outlander sportosítása, a GT változatban a 3,0 literes, V6-os motor 10 lóerővel többet tud, mint a normál kivitelekben, azaz 230 lóerős. Ehhez pedig a Lancer Evo X hajtását társították. Az ún. S-AWC az aktív központi differenciálmű, a kipörgésgátló, a menetstabilizáló, valamint az ABS összehangolásával lehetővé teszi, hogy minden egyes kerék a tapadásának megfelelő hajtóerőt és fékerőt kapjon.
Ezen túlmenően feszesebb futómű és 19 colos felnik teszik igazán sportossá az Outlander GT-t, miközben a jobb lassulásról új Brembo fékek gondoskodnak.
Az utastér a kényelem irányába mozdult el, a korábbinál is durvább, 710 wattos hifit, nagyobb LCD képernyőt találunk belül, illetve kéz nélkül használható rendszereket – mint a bluetooth kihangosító és hangvezérlésű technológia – vezettek be.