Pályafutása feléhez érkezett az eredetileg 2005 őszén bemutatott Audi Q7. A német gyártó szabadidő-autója kissé átrajzolt külsővel folytatja életét. Változik kissé a hűtőmaszk és a lökhárító is, ugyanakkor az alsó motorvédő lemez is hangsúlyosabb formát kap. Oldalt megváltoznak a műanyag borítólemezek, hátul pedig az elsőkhöz hasonlóan a lökhárítókat hozták új formába.

Alig változott
Kicsinosították a fényszórót

Kicsinosították a fényszórót

Kicsinosították a fényszórót


A szériában beépített halogén fényszórók mellett lehetőség van Xenon plus illetve adaptív fényszórók beszerelésére is. Ez utóbbi eltérő fénycsóvát használ, autópályán, országúton és kanyarban is. Természetesen megjelent a többi modellnél már megszokott LED-es nappali fény is, de diódákra cserélték az irányjelzők és a hátsó lámpák izzóit is.

Persze nem hiányoznak az új felnik és színek. Négyféle új festés és egy újabb 18 colos felni áll a vevők rendelkezésére. A V6-os motorral szerelt változatokon hét, a V8-asokon nyolcküllős kivitelben. Azért szerintünk továbbra is ezüstben és feketében kel majd el a legtöbb Q7-es.

Diódás

Diódás

Diódás


Az 5,1 méteres luxusautó utasterében is elsősorban az új színek és anyagok jelentik az frissességet, de a felújított változatokat azonosítani lehet a módosított műszeregységről és az utastérben többfelé elhelyezett új krómdíszítésről.

Hatféle motorral kerül forgalomba a megújult Audi Q7, két benzines és négy dízel szerepel a kínálatában. Az alapmotor a 3,0 literes TDI, a 240 lóerős motor 9,1 literes átlagfogyasztással üzemel. Ugyanakkor ez a blokk elérhető ún. tiszta dízel kivitelben is, ott nemcsak a károsanyag-kibocsátás alacsonyabb, de 0,2 literrel kevesebbet is fogyaszt. Az átalakított befecskendezéssel, különleges – adalékanyaggal működő – katalizátorokkal felszerelt blokk teljesíti a 2014-ben életbe lépő Euro6-os emissziós normát is.  

Sportcsomag is rendelhető

Sportcsomag is rendelhető

Sportcsomag is rendelhető


A Q7 imázsához azonban jobban illik a két másik dízelmotor. Már a 4,2 TDI is brutális 760 Nm-s nyomatékkal bír, de az igazi a 6,0 literes V12-es blokk, amely 1000 Nm-t küld a kerekek felé. Nem mellékesen 500 lóerős, így azzal 5,5 másodperc alatt gyorsul százra a szabadidő-autó.

A V8-es dízelt kissé áthangolták, így a felújított autókban már kevesebbet fogyaszt, míg korábban 11,1, most már csak 9,9 liter az átlagfogyasztása.
Benzinesből továbbra is kérhető V6-os és V8-as változat is, amelyek elsősorban az amerikai piacon kellenek. A kisebbik motor 3,6 literes teljesítménye 280 lóerő, míg a nagyobb 4,2-es, 350 lóerős.

A megújult Q7 májustól rendelhető Magyarországon, az importőr akkor tudja megmondani az árát is.