Lehet, hogy a svájci FAB-Design szállítja a következő Batman-film autóját? Ki tudja? Mindenesetre új, Desire (vágy) néven futó modelljük simán lehetne a fekete lovag új játékszere.

Alapjául a Mercedes-Benz McLaren SLR szolgál, amelynek karosszériáját komolyan megdolgozták. Nem hiányoznak a FAB-tól megszokott látványos sárvédő-szélesítések és hatalmas felnik (20″), de ezúttal a kocsi orra és fara az igazán megdöbbentő. A lándzsaszerű front és ruhaszárítószerű spoiler mellett nehéz elmenni szó nélkül. A megrendelőnek biztos bejön.

A gyárinál is keményebb a FAB futóműve
Belül sem visszafogott

Belül sem visszafogott

Belül sem visszafogott


Ahogy már több Mercedes-modellnél megmutatta a FAB, a motorról sem feledkeznek meg. Ebben az SLR-ben az 5,5 l-es, kompresszoros, gyengébb?!, 626 lóerős motorja szerepelt, amely a műtét után már sokkal fickósabb formában, 750 lóerővel tér vissza. A V8-as motor nyomatéka 1080 Nm.

Nem szeretnénk túlságosan lefitymálni a FAB-tudást, de ekkora teljesítménypluszból többet is kihozhattak volna. Hiszen autójuk 3,6 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a százas tempót, ami ugyan 0,2 másodperccel jobb, mint a modell gyári értéke, de ezt tudja az erősebb, 650 lóerős SLR 722 is.

A korábbi 2-2 helyett oldalanként 3-3 kipufogóvég

A korábbi 2-2 helyett oldalanként 3-3 kipufogóvég

A korábbi 2-2 helyett oldalanként 3-3 kipufogóvég


Ennél is megdöbbentőbb, hogy állítólag a kocsi végsebessége 310 km/óra. Mi ezzel a baj? Csupán annyi, hogy a FAB-nál tett látogatása előtt 335-öt tudott. Az aerodinamikával nem lehet játszani, vélhetően komolyan megnőtt az SLR lég- és gördülési ellenállása. Annyit a tuningcég is elárul, hogy az új első spoiler, a hatalmas diffúzor, illetve a hátsó szárny jelentősen megnövelte a karosszériára ható leszorítóerőt.

Mindez azonban csak nekünk jelent problémát. A Desire-ből 15 darabot terveznek, és bár eddig csak egyszer állították ki, már mindegyik elkelt elővételben.