Az elmúlt években a világ legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát a Toyota, a japán gyár sem menekülhet azonban a gazdasági válság hatásai elől. Hosszú, nyereséges esztendők után az előző üzleti évben komoly veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a Toyota, a helyzetet a szükséges változtatások végrehajtásával próbálja kezelni a gyár.
Olyan súlyos lépések nem várhatóak, mint a Honda esetében, a Toyota egyelőre nem tervezi a Forma-1-ből való kiszállást. Átalakítja viszont kölni főhadiszállását, ahonnan a recesszióra hivatkozva 150 embert küld el.
Ezek egyelőre csak tervek, elképzelhető, hogy végül kisebb mértékű létszámleépítés is elegendő lesz. „Úgy számolok, hogy az év végére 100-150 emberrel kevesebb dolgozik majd a gyárban, mint év elején” – idézte az Express az elnök John Howettet.
A Toyota mellett a spórolási kényszer és a szabályváltozások – a fejlesztések és főképp a tesztelés korlátozása – miatt több másik csapat is jelentős elbocsátásokat és átszervezéseket hajt végre idén. A Brawntól körülbelül 250 alkalmazottat küldenek el, a Renault több mint 100 főtől szabadul meg, és másoknál is napirenden van a tesztcsapatok feloszlatása és a leépítés.