Rövid húsvéti szünet után újabb két egymást követő versennyel folytatódik a 2009-es Forma-1-es bajnokság, ezen a hétvégén a harmadik futam, a Kínai Nagydíj következik.
Ahogy a bevezetőben is írtuk, annak ellenére, hogy a bajnoki hajrába tartozott, a tavalyi Kínai Nagydíj színvonala messze alulmúlta az év legtöbb versenyéét (na jó, a szintén altató Európa Nagydíj sem volt „rossz”, de azt legalább délután rendezték). Hamilton senkitől sem zavartatva győzött, a Ferrarinál pedig vért izzadva próbálták a már-már állóra lassító Räikkönen elé játszani Felipe Massát, nézni is kínos volt.
Ez történt tavaly
Ha 2008-ban kár is volt felkelni a futam miatt, idén biztosan jobb versenyt látunk – az eddigi két futam legalábbis nagyon biztató volt.
A Kínai Nagydíj idén őszről tavaszra költözött, így a hétvégén jóval hűvösebb lesz a megszokottnál – április átlagosan 4 Ceslius fokkal hidegebb októbernél Sanghajban -, a hőmérséklet nem nagyon mászik majd 20 fok fölé, és az eső sem zárható ki, bár a sepangihoz hasonló felhőszakadásra azért nem kell számítani.
A monumentális, 5,4 kilométeres pályán található a versenynaptár második leghosszabb, 1,3 km-es egyenese, a gyors és lassú kanyarokban pedig alaposan megdolgoztatják majd a gumikat az autók. A Bridgestone erre a hétvégére a Melbourne-ben is használt szuperlágy-közepes kombinációt szállítja, de a pilóták szerint ez tökéletesen alkalmatlan a pályára, könnyen lehet, hogy a csíkos abroncsokat alig pár környi bohóckodás után lecserélik majd a csapatok. A fékeket és a motorokat nem terheli különösebben a pálya, így ilyen meghibásodástól nem kell nagyon tartani a futam 56 köre alatt.
Az FIA szerdai döntése után a „diffúzoros hármak” továbbra is előnyben lesznek, így könnyen lehet, hogy Jenson Button begyűjti sorozatban harmadik győzelmét is, de Rubens Barrichello is felszívhatja magát – a brazil győzött már a pályán 2004-ben. Ijesztő kilátás, hogy a Brawn GP eddig esetleg – tartva az FIA-tól – kicsit visszafogta magát, de most, hogy minden kétségen felül áll az autó szabályossága, mindent beleadnak. A riválisok csak reménykedhetnek, hogy nem így lesz.
Egy kör Sanghajban – Räikkönen autójában
Érdemes odafigyelni a Toyotára is, két futam – két harmadik és két negyedik hely, egy kis szerencsével a győzelem is sikerülhet. Hiába indulnak a „csodafegyver”, a duplafedelű diffúzor nélkül, a Red Bull szintén erős, valószínűleg Vettel és Webber is szívesen váltaná már eredményre a potenciált. Ugyanígy érezhet Nico Rosberg is, aki a szabadedzéseken tarolt, de a versenyeken valahogy nem jött össze a dolog eddig.
A Renault és a McLaren a hétvégén csatlakozik a diffúzoros klubhoz, érdekes lesz megfigyelni, hogy mennyit jelent valójában az alkatrész – persze a rohammunkában elkészített fejlesztés lehet, hogy nem mutat majd sokat. A két csapat a KERS-t is alkalmazza majd Sanghajban, a Ferrari viszont ejti az újdonságot. Nekik úgy kell a pont, mint egy falat kenyér, így nem fognak kockáztatni a megbízhatatlan, és az autó egyensúlyát hátrányosan befolyásoló szerkezettel.
Kínában az eddigi öt futamon a Ferrarinak, a Renault-nak és a McLarennek sikerült győznie, de meglepetés lenne, ha bármelyik alakulat ismételni tudna vasárnap. Ha mégis, annak csak örülhetünk, hiszen az új titánok mellett a régi nagyok sikere csak erősíti a versenyt.
Az időmérő edzés közép-európai idő szerint szombaton reggel nyolckor, míg a futam vasárnap délelőtt kilenckor kezdődik majd.