A tavalyi konstruktőri bajnok, a Ferrari idén három futamot követően pont nélkül, az utolsó helyen áll. Ha a maranellói gárda esetleg a sivatagi helyszínen sem szerez pontot, akkor példátlan esetnek lehetünk tanúi, ugyanis a csapat teljes, 1950 óta tartó Forma-1-es pályafutása óta nem fordult még elő ilyesmi.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali biztosan azért imádkozik, hogy ne csináljanak történelmet a hétvégén, de az olasz szakember nem tud sok biztatót mondani.
„Nagyon nehezen kezdődik az idényünk. Tudtuk, hogy szenvedni fogunk Kínában, és minden valószínűség szerint ezen a hétvégén is szenvedünk majd” – nyilatkozta.
„Utána, a Spanyol Nagydíjon már remélhetőleg előrébb lépünk, még úgy is, hogy az előttünk járó csapatok sem fognak ránk várni, és ők is haladnak a fejlesztéssel. A legfőbb, hogy Maranellóban mindenki azon dolgozzon, hogy a lehető leghamarabb kikerüljünk ebből a helyzetből” – tette hozzá.
Az elmúlt két évben Bahreinben győző Felipe Massa bizakodik: „Mindig is jól mentem ezen a pályán, győztem is, ez jó jel. Komolyra fordítva, teszteltünk itt a télen, az autó nem ment rosszul, és a gumik is megfelelően működtek.”
A csapat Kínára ejtette a hibridrendszert, a KERS-t, de Bahreinre újra bevetik, igaz, a pénteki edzéseken csak Massa köröz vele. Kimi Räikkönen esetében a finn súlya miatt a berendezés nem sok előnyt jelentett eddig. A csapat mostanra legyártott egy könnyített kasztnit a 2007-es bajnoknak, de az első két szabadedzés a kísérletezés ideje lesz.
„Holnap nem fogom használni. A másik autón fenn lesz, majd meglátjuk, hogyan is döntsünk. Szeretnénk egy kicsit összehasonlítani a két autó közti különbséget” – mondta Räikkönen.
„Bahreinben valószínűleg jó néhány helyen gyorsabb a KERS-es autó, de a legutóbbi versenyen nélküle sem ment rosszul. Nálam nem sok különbséget jelent, hogy vele vagy nélküle versenyzek” – magyarázta a finn.