Úgy tűnik, a jövőre tervezett költségcsökkentések – a szabott árú motorok, a kiadási plafon – és talán a Brawn sikere vonzóbbá tették a Forma-1-et. Egyre bővül a 2010-ben a sportba igyekvők száma. A már korábban a nyilvánosság elé lépett USF1 után, közvetlenül a Lola visszatérési szándékának bejelentését követően a prodrive-os David Richards is felsorakozott 2010-re.
Richards 2008-ra már majdnem belépett az F1-be, az FIA elfogadta a jelentkezést, de a vásárolt kasztnik körüli bizonytalanság miatt végül nem valósult meg a Prodrive-csapat. Az angol most azt állítja, hogy a költségek drasztikus csökkentése időszerűvé tette a projekt újragondolását.
„Az FIA-tól és a FOM-tól (Bernie Ecclestone cége) érkező első jelek nagyon vonzóak, és igazi fordulatot hozhatnak a sportban. Visszatéríthetik az F1-et az eredeti formájához, amikor a siker kulcsa a mérnöki innováció és a jó csapatmunka volt, nem pedig a legnagyobb költségvetés. Nagyon bizakodók vagyunk, de várjuk, hogy milyenek is lesznek pontosan a tervek” – mondta a korábbi Benetton- és B.A.R.-főnök.
„Ha az új szabályok pénzügyileg működőképesnek látszanak, és versenyképesek lehetünk, készen állunk az indulásra” – tette hozzá.
Richards azt is elmondta, hogy a Prodrive-val 2007-ben már komoly fejlesztési munkát végeztek, így viszonylag jó helyzetből vághatnak neki az autó építésének. A leendő csapat egyelőre minden aktív motorgyártóval tárgyal és az FIA által kiválasztott külső szállító, a Cosworth ajánlata is a lehetőségek között van.
A Prodrive mellett tavaly óta már az Aston Martint is birtokló angol még nem döntötte el, hogy milyen néven indulna az F1-ben, de egyáltalán nem kizárt, hogy a patinás márkát láthatjuk majd viszont a pályákon.
Richards a Prodrive/Aston Martinnal, a Lolával közösen épített autóval indul idén a Le Mans-sorozat versenyein, így érdekes kérdés, hogy vajon a Forma-1-be külön-külön érkeznek-e majd. A két fél friss nyilatkozataiból ez egyelőre nem derül ki.