iQ: Pirinyó Toyota, aranyáron 1
Városba való

Városba való

Városba való


A legkisebb négyüléses autó a világon: így hirdeti a Toyota aranyáron kínált vadiúj kisautóját, amelyet tavaly decemberben már kipróbálhattunk külföldön.

Mostanra ért el az iQ Magyarországra, igaz, azt már most látni, hogy ára miatt nem lesz belőle itthon népautó.

Többet tud a smartnál

Az iQ hosszra alig nagyobb egy Smartnál, mégis jutott bele hátulra is egy-egy ülés. Gyakorlatilag egy egész meg egy fél. A műszerfal kialakításának köszönhetően az anyósülés előrébb tolható, mint a vezetőé, így mögötte egy átlagos felnőttnek is marad elegendő lábtér.

Elöl bőséges a helykínálat

Elöl bőséges a helykínálat

Elöl bőséges a helykínálat


A vezető mögé egyébként a Toyota is csak gyerekek ültetését javasolja, de egy magasabb felnőtt esetén mégis ők is gondban lennének.

Biztonságos törpe

Ettől eltekintve érezhetően többet nyújt az iQ, mint a fő konkurensnek kikiáltott kétüléses Smart, mind vezetés, mind dinamizmus, mind kényelem terén. Az anyagminőségben, dizájnban egyaránt meggyőző csöppség egy normális autó érzetét kelti, egy olyanét, amiben nem kell rettegnünk, hogy eltapos bennünket egy Suzukis. Ezt támasztja alá az

170-nel is tud hasítani

170-nel is tud hasítani

170-nel is tud hasítani


ötcsillagos NCAP teszteredmény is, ahol meglepően ügyesen vizsgázott a zsebjárgány.  Az iQ-ban csak a kanyarodást kell szokni, mert olyan kis helyen megfordul, hogy előfordulhat: ráhúzzuk egy parkoló autóra egy szűk kanyarban.

A 2985 millitéres hossz alapján reméljük, senki nem számít tágas csomagtérre, mert az gyakorlatilag nincs. Hivatalosan 32 liter, de egy csokinyuszinál nagyobb méretű tárgyat ide ne próbáljunk meg benyomorítani.

Más a helyzet, ha ledöntjük a hátsó üléseket. A csomagtér 242 literesre bővíthető, ami egy átlagos kisautó méreteivel egyezik, így elég lehet egy bevásárláshoz.

Motor
Árak
Toyota iQ 1.0 VVTI 3 435 000
Toyota iQ 1.33 Dual VVT-i Ár később
Toyota iQ 1.4 D-4D Ár később

Motorpaletta terén egész bő a választék, két benzines és egy dízelmotort lehet majd választani. Az alapmotor az Aygo meglepően kulturált 68 lóerős háromhengeres benzinese, amely 4,3 literes átlagfogyasztással és 99 g/km CO2 kibocsátással büszkélkedhet. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó és fokozatmentes CVT is választható.

100 lóerő a csúcs

A csomagtér alaphelyzetben parányi

A csomagtér alaphelyzetben parányi

A csomagtér alaphelyzetben parányi


Az erősebbik benzines a Yarisban próbált 1,33 literes benzines lesz 100 lóerővel és valószínűleg szédítő menetteljesítménnyel. A legütősebbnek mégis a 90 lóerős 1.4 D-4D ígérkezik, amit a Yarisban is nagyon szerettünk. Az alapmotoros verziót már nyúzzuk, és máris nagyon megszerettük, hamarosan egy tesztben számolunk be az élményekről.

Saját érdekünkben reméljük, hogy nem habarodunk túlságosan az autóba, mert az árlistán sokkoló számok szerepelnek. Az iQ sajnos majdnem Auris árban van, de mivel a konkurens a Smart, a Fiat 500 és a hasonló villantós kisautók, nem szabad ahhoz mérni. Az alapfelszereltség is rendben van, gyakorlatilag minden jár alapáron, amire szükségünk van. Elkezdünk spórolni.

iQ: Pirinyó Toyota, aranyáron 35