A Szabadság hídon december óta járnak a villamosok, Pünkösdkor pedig az autósok is birtokba vehetik a hidat. Május végére ugyanis befejeződik az átkelő felújítása – tudatta közleményében a fővárosi önkormányzat. Ennek nyomán elindulhat a Margit híd felújítása, amelynek júliusban látnak neki.

Ám senki ne számítson arra, hogy a két híd majd kiváltja egymást, torlódások minden bizonnyal szép számban lesznek. A városháza a korlátozások miatt májustól csak azoknak az autósoknak javasolja a megújult Szabadság híd használatát, akik a pesti oldalon a híd közelében lévő úti célt keresnek, vagy onnan indulnak.

Nem sok van hátra a Margit hídnak 1
Nem sok van hátra a Margit hídnak 25


Továbbra is korlátozásokra kell számítani a Szabadság híd átadása után, a 4-es metró építése miatt a Vámház körúton a Belváros és az Üllői út irányába közlekedőknek. Az ősszel kerül zárófödém a Kálvin téri állomásnál lévő nyitott gödörre, ez enyhíti majd a korlátozásokat.

Az építkezések miatt csak a Kálvin tér előtti Lónyai utcai kereszteződésig lehet eljutni, onnan csak jobbra lehet kanyarodni. Az év végéig a Kálvin téren sem a Kiskörút, sem az Üllői út irányába nem lehet továbbhaladni. Az Alsó rakpartra és Alsó rakpartról a kapcsolat közvetett módon biztosított lesz. Az autósoknak segítség, hogy az M0-s északi hídjának átadása nyomán az Árpád híd forgalma csökkent, vélhetően a Margit híd helyett a legtöbben ezt illetve az Erzsébet hidat veszik majd igénybe.  

Nem sok van hátra a Margit hídnak 26


A Margit híd felújítása a legújabb adatok szerint 12 milliárd forintba kerül majd, amelyet felerészben EU-forrásból finanszíroznak. Előreláthatólag jövő augusztusban helyezhetik ideiglenesen forgalomba, addig az autósok nem, csak a taxik, a tömegközlekedési (villamosok is) és megkülönböztető jelzéssel haladójárművek használhatják.

A végleges átadást 2011 márciusára tervezik, amikorra nemcsak kissé kiszélesítik és kiegyenesítik a hidat – eltüntetve a mostani erősebb kanyart -, de kerékpárutat, gyalogátkelőhelyet is kialakítanak rajta, miközben visszaállítják a második világháború előtti arculatát. A munkálatok során szinte teljesen megújul az 1876-ban átadott híd. Budapest második állandó hídján kicserélik a vasbeton pályalemezeket, új korlátokat és díszvilágítást alakítanak ki. Eltüntetik a híd két oldaláról a sok-sok oszlopot, ehelyett a villamosok felsővezetéke egy középső oszlopsoron függ majd.