A hétvégén a 2009-es Forma-1-es világbajnokság negyedik fordulója, az idény elejének utolsó „tengerentúli” versenye, a Bahreini Nagydíj következik. A sivatagi pályán az új csillagok kaszálhatnak megint, de a nagyoknak is itt az ideje felzárkózni.
Hacsak egy homokvihar nem teszi tönkre a körülményeket, a hétvégén száraz és meleg – jóval 30 Celsius fok felett – időre számíthatnak az F1-esek, az ilyen körülmények között pedig eddig mindig a Brawn GP volt a leggyorsabb – még Kínában is, ha figyelembe vesszük az üzemanyag-mennyiségeket is. A korlátozott pénzügyi lehetőségekkel rendelkező Buttonéknak most, az idény kezdetén kell a lehető legtöbbet kihozniuk az előnyükből, hiszen a dupla diffúzorok elterjedésével, a többi csapat fejlesztéseivel később már sokkal nehezebb dolguk lesz.
Ez történt tavaly
Bár a Red Bull csak esőben volt egyértelműen verhetetlen, azért a sanghaji kettős győzelem után Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek most sem kell aggódnia, valószínűleg minden esélyük meglesz a dobogós helyezésekre.
Érdemes lesz odafigyelni a Toyotára is, ugyanis hiába voltak a múlt hétvégén egy kicsit gyengébbek, a dupla diffúzor előnye még náluk is tart, és a csapat februárban két héten keresztül tesztelt is Bahreinben, az akkor gyűjtött adatok aranyat érhetnek majd.
A Ferrari tavaly ugyan kettős győzelmet aratott itt, a sivatagi helyszín Massa „sajátjai” közé számít, de idén nem várható tőlük sok. A pénteki szabadedzés után kiderül, hogy használják-e majd a KERS-et vagy sem, de a kilátások nem túl jók. Az olasz csapat is a téli teszt tapasztalataiban bízhat, ha el szeretné kerülni a totális katasztrófát.
A Renault már felrakta az új diffúzort, így kíváncsian figyelhetjük, hogy normális körülmények között mire lesz képes Alonso az autóval, a BMW-nél viszont a Ferrariéhoz hasonló gyászos hangulat uralkodik, a tavalyi dobogós Kubica azt mondta tegnap, hogy „nem vár csodát” a hétvégén.
Egy kör Massával Bahreinben
A Bridgestone az 5,4 kilométeres, komoly fékezési pontokat és gyors és lassabb kanyarokat váltogató pályára az Ausztráliába és Kínába is szállított szuperlágy és közepes keverékeket viszi, azaz számíthatunk arra – amit az eső miatt mindenki megúszott Sanghajban -, hogy a versenyzők az 57 körből csak ötöt-nyolcat töltenek majd az extrém gyorsan kopó abroncsokon. Sokan könnyű tankos rövid első etappal próbálkozhatnak majd.
Az eddigi öt Baherini Nagydíjon egyszer Michael Schumacher, Fernando Alonso és Felipe Massa pedig kétszer-kétszer állhatott a dobogó legfelső fokára.
Az időmérő edzés szombaton 13 órakor, míg a verseny vasárnap a hagyományos időben, 14 órakor kezdődik.