Új vállalatot létrehozva egyesíti erőit a FIAT és a Chrysler. A két cég vezetői aláírtak egy globális stratégiai együttműködésről szóló egyezményt. Ehhez egy új vállalatot hoznak létre, amelyben 55 százalékkal a dolgozókhoz köthető VEBA (szakszervezeti nyugdíjalapok) lesz a legnagyobb tulajdonos, az amerikai és kanadai kormányok 10 százalékot kapnak, miközben a FIAT-é a korábban tervezett 35 helyett csak 20 százalék lesz.

Később lehetősége lesz megszerezni a fennmaradó 15 százalékot is, de ehhez több kritériumot is teljesíteni kell. Az egyik 5%-ért át kell adnia egy olyan autó alapjait a Chryslernek, amelynek átlagfogyasztása 5,8 liter, a kocsinak az USA-ban kell készülnie. A második 5-ösért egy takarékos motorcsalád megjelenését kell biztosítani az USA-ban, a harmadik 5 százalékért a Chrysler használhatja a FIAT kereskedőhálózatát világszerte.  

Miután azonban a Chrysler hitelezői nem elégedtek meg a felajánlott 2,25 milliárd dolláros készpénzzel a 6,9 milliárd adósságállományának leírásáért cserébe, így a harmadik legnagyobb amerikai autógyár csődvédelmet kér. Ez alatt pedig véghez vihető a cég szerkezeti átalakítása.

Barack Obama, az USA elnöke, aki beszámolt a várható folyamatokról, elmondta a csődeljárást gyorsan és hatékonyan vezénylik le, 30-60 nap alatt végeznek. Bár egyes gyárakban a termelést leállítják, az értékesítés folyamatos marad, de kisebb hálózatban, mert számos kereskedést bezárnak. Az átalakítás folyamán és utána is megmaradnak a Chrysler garanciái, amit az állam segítségével biztosítanak, de az amerikai kormány állja a cég működési költségeit is átmenetileg. Valószínűleg mindez 8 milliárd dollárjába kerül az amerikai adófizetőknek.

Bár a FIAT-csoport vesz részt az üzletben, a prémiummárkák nem kerülnek terítékre, vagyis a Ferrari és a Maserati teljesen függetlenek a folyamatoktól. Ugyanakkor a FIAT opciót kap arra, hogy a vállalat többségi tulajdonosa legyen. 2013 és 2016 között megszerezhet 16 százalékot, de ehhez az állam által adott hiteleknek 3 milliárd dollár alá kell süllyednie. Ebben az esetben a FIAT birtokolhatja a cég 51 százalékát.

Az új vállalat nagyjából 4,2 millió autót adhat el egy évben, amellyel nagyjából a világ hatodik legnagyobb autógyártó konszernje lehet. Ennél is nagyobb óriás jöhet létre, ha ehhez a FIAT-nak sikerül megszerezni az Opelt is.