A toyotás Jarno Trulli pályafutása negyedik pole pozícióját szerezte meg a Bahreini Nagydíj időmérőjén. A csapat sikerét Timo Glock tette teljessé, a német ugyanis a második leggyorsabb lett. A japán csapat története során először foglalta el a teljes első sort, és reménykedhetnek benne, hogy holnap az első futamgyőzelmüket is megszerzik. A két Toyota biztosan könnyű autóval ment a Q3-ban, mert előnyük jelentős volt.
A harmadik időt Sebastian Vettel teljesítette a Red Bull-lal, de a csapat egyik szeme azért sír: Mark Webber már az első körben búcsúzott, ugyanis a Force Indiá-s Adrian Sutil feltartotta a gyors körén. A kiscsapat pilótája az eset után bocsánatot is kért.
Vetteltől hajszálnyival marad csak el Jenson Button, de a Brawn GP ezen a hétvégén nem tűnik olyan erősnek, mint eddig. Barrichello a hatodik rajtkockából várja holnap a startot. Kettejük közé a világbajnok, Lewis Hamilton férkőzött be a McLarennel, csapattársa, Heikki Kovalainen azonban a top10-en kívül végzett.
Fernando Alonso és a williamses Nico Rosberg szokásához híven szintén az első tízbe jutott, és végre a Ferrarinak is sikerült a bravúr, mind Felipe Massa, mind Kimi Räikkönen szerepelt a Q3-ban, igaz, csak a csoport végén zártak. Úgy tűnik, hogy a Toyotának és a Ferrarinak is jót tett a téli bahreini teszt, hiába voltak most más körülmények, látható, hogy valami előnyük így is volt.
A harmadik korábban Bahreinben tesztelő csapat már nem mondhatja el ugyanezt magáról – a BMW Sauber a tavaly megszokotthoz képes pocsékul szerepelt. Hiába az elvileg ezen a pályán előnyös KERS, a 2008-as pole-os Kubica csak a 13., míg Nick Heidfeld a 14. időt tudta kierőltetni az autóból.
Nelson Piquet a Renault-val idén először továbbvergődött a kvalifikáció második szakaszába, de ezzel el is fogyott a muníciója, a kis brazil a 15. helyről várhatja a rajtot holnap. A Toro Rosso újonca, Sebastien Buemi ugyan nem volt olyan bravúros, mint egy hete Kínában, a Q3-nak a közelébe sem jutott, de csapattársát, a jóval tapasztaltabb Bourdais megint elverte.
A Force India fejlesztései és a szabadedzéseken mutatott eredményei reményeket kelthettek a csapatban, hogy most talán nem a mezőny legvégéhez tartoznak majd, de végül mindkét pilótájuk már az első menetben elvérzett.
Érdekes lesz látni, hogy ki mennyi benzinnel autózott az utolsó szakaszban, és ki milyen stratégiával készül holnapra – az FIA két-három órán belül hozza nyilvánosságra az adatokat.
Az első három nyilatkozatai itt!
Bahreini Nagydíj, időmérő edzés, Szahír, 2009.04.25.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Jarno Trulli
- Toyota
- 1:33.431
- 20
- 2.
- Timo Glock
- Toyota
- 1:33.712
- 20
- 3.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:34.015
- 18
- 4.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- 1:34.044
- 20
- 5.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:34.196
- 18
- 6.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- 1:34.239
- 20
- 7.
- Fernando Alonso
- Renault
- 1:34.578
- 20
- 8.
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:34.818
- 19
- 9.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- 1:35.134
- 21
- 10.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- 1:35.380
- 19
- 11.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- 1:33.242
- 14
- 12.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- 1:33.348
- 13
- 13.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- 1:33.487
- 13
- 14.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- 1:33.562
- 13
- 15.
- Nelson A. Piquet
- Renault
- 1:33.941
- 18
- 16.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 1:33.722
- 10
- 17.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:33.753
- 9
- 18.
- Giancarlo Fisichella
- Force India-Mercedes
- 1:33.910
- 9
- 19.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:34.038
- 8
- 20.
- Sebastien Bourdais
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:34.159
- 9