Eddig egyetlen 1,4-es dízelmotor volt választható a Mazda2-höz, de kiegészül a paletta, egy nagyobb, erősebb blokkal. Az új 1,6-os motor 90 lóerős, míg maximális nyomatéka 215 Nm, amit már 1750-es fordulatszámtól hoz.
A kis Mazda új változata 11,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 173 km/óra, vagyis jobban megy, mint az 1,4-es, ami nem meglepő, ugyanakkor fogyasztása jobb azénál. Az új motor száz kilométerenként egy decivel kevesebb, vagyis 4,2 liter gázolajat éget el, amihez 112 gramm/kilométeres CO2-kibocsátás tartozik.
Nem teljesen új motorról van szó, hiszen a PSA eredetű négyhengeres a Peugeot és Citroën modelljei mellett a Ford, a Volvo, a MINI és a Mazda egyes modelljeiben is szerepel már. Ezzel a motorral mi is szoros barátságot kötöttünk, tekintve, hogy tartósteszt-autónkban, a Peugeot 308-ban is ilyen duruzsol.