Mi is az a C3 Picasso?
Olyan piacra tévedt a Citroën, ahol alsó hangon is hét modellel kell osztoznia a vásárlókon. A C3 Picasso tehát nem egy tipikus hiánypótló autó, gyakorlatilag kötelező válasz a többiek kínálatára. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy tökéletesen illeszkedik a Citroën hosszú távú terveibe.
A terv lényege (elnagyolva és leegyszerűsítve), hogy megmaradnak az alapmodellek (C3, C4) és köréjük épülnek majd fel az extra változatok. A Picasso név a családi méretű kivitelek jelzője lesz, míg a prémium kivitelt a legendás DS-előtaggal jelölik majd. Lesz tehát C3, C3 Picasso és DS3. Nem egyszerű ügy.
Jelenleg a Citroënnél…
…van a kis Nemo, a haszongépjárműből átalakult régi és új Berlingo, a C4 Picasso rövid és a hosszabb verziója, valamint az elektromos tolóajtókkal felturbózott C8. A C3 Picasso méretben a Nemo és a Berlingo között helyezkedik el, minőségben viszont a C4-es Picasso-k szintjén van.
A jelenleg kapható C3-hoz egyelőre csak a neve köti. Az új C3-as előhírnökeként, már a Peugeot 207 alapjaira épült.
Aki mereven elzárkózik a családi autók puffadt küllemétől, az a C3 Picassótól sem fog hanyatt zuhanni. A család kényeleméért kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni, erre eddig nem született tökéletes megoldás.
Az autó kívül-belül vidámságot sugároz, ami leginkább a felárért kínált üvegtetőnek köszönhető. A 250 ezer forintos extra a hátsó utasoknak nyújt nagyszerű élményt. Sokat javít az életminőségen egy tágas, világos belső tér.
Praktikák
Más Citroënekből már ismerős lehet az A-oszlop kettészelése, ami rendkívül jó kilátást biztosít kanyarodásnál. A legtöbb egyterűben ilyenkor a fél világ eltűnik és tekergethetjük a fejünket a biztonságos kilátásért. A legjobb persze az lenne, ha a szélvédő egy darabból állna ajtótól-ajtóig, de erre egyelőre kicsi az esély.
A csomagtér bőséges: 385 literes alaphelyzetben, de az előre-hátra mozgatható hátsó üléseknek köszönhetően, alakítás nélkül 500 literesre lehet növelni. A kétfelé osztott ülés egyszerűen hajtható le és ilyenkor tökéletesen tartja a szintet a csomagtér padlójával.
A belső térben használt kellékek 80%-a ismerős lehet más Citroën modellből, de vannak teljesen új megoldások is. A szellőzők például teljesen új körvonalakat kaptak és szintén újdonság a kormány mellett, illetve a kesztyűtartó fölött kialakított apró tároló vájat. Előbbi a cukorkák, aprópénz, utóbbi a napszemcsi pihentetésére kiváló.
Tesztautónkban a kisebbik dízel volt, de így sem lehet rá panasz. Lapozzon, a videó és a konkurensek árai is a következő lapon bújtak el!
1.6 HDI (90 LE)
A kétféle dízelmotor közül ez a kisebbik változat, amely viszont nem vallott szégyent. Vegyes használat mellett 5,2, autópályán 6,6-es átlagot sikerült összehozni. Utóbbi egy kicsit soknak tűnik, de mivel minden a városi viszonyoknak lett alárendelve érthető. Jól húz, jól megy alacsony fordulaton, magasabb tempónál viszont hamar elfogy, nagyon hiányzik a hatodik.
Biztonság |
Csak 4-est kapott
A családi egyterű négy csillaggal fejezte be az EuroNCAP tesztjét. A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a vezető helyén ülő tesztbábu mellkasa a kormánykerékhez ért. Ez bizony pontlevonással járt. Az elöl ülők lába sértetlen maradt, de a fejtámla csak a leggyengébb minősítést érte el az ostorcsapásos sérülések elleni védelemben. Az oldalirányú ütköztetésnél a C3 Picasso maximális pontszámot gyűjtött, az oszloptesztnél azonban a tesztbábu mellkasa elég nagy ütést szenvedett. |
Videón a C3 Picasso
Konkurensek
A vásárlók kegyeiért ebben a kategóriában vannak a nagy öregek és az új csirkék. A rutinos versenyzőket a C3 Picassóval megegyező méretű Nissan Note, az Opel Meriva, a Renault Grand Modus és a Skoda Roomster képviseli. Az idén felzárkózó modellek pedig a Toyota Urban Cruiser, a Honda Jazz és a KIA Soul.
Árak | |
Citroën C3 Picasso Elegance 1.6 HDI (90 Le) | 4 820 000 Ft |
Nissan Note Tekna 1.5 dCi (86LE) | 4 399 000 Ft |
Opel Meriva Cosmo 1.7 CDTI (100LE) | 4 748 000 Ft |
Renault Grand Modus Dynamique 1.5 dCi (86LE) | 3 860 000 Ft |
Skoda Roomster Comfort 1.4 PD TDIi (80 LE) | 4 868 200 Ft |
Toyota Urban Cruiser | Még nincs ára |
Honda Jazz | Nincs dízel |
KIA Soul 1.6 CRDI EX (115 Le) | 4 599 000 Ft |
Össz.:
Nagy öröm, hogy a kisebb dízel ellenére sem volt hiányérzetem. Nagyon szépen szaladt a 90 lovas kis Picasso. A teszt alatt egyszer sem jutott eszembe a „francia autós” sztereotípia, az ötletes belső tér mellett kiemelhető a minőségi javulás is.
A lelkesedésemet egy cseppet letörte az a tény, hogy az Exclusive felszereltség mellé még pluszban kéne megrendelni például a csodaszép 17-es felniket, a napfénytetőt, az ESP-t és az MP3-csatlakozót. Ezek így együtt még vagy 600 ezer forintos tételt jelentenek.
KATT MOTORADATOKLégszennyezési NormaEuro VLökettérfogat (ccm)1560Hengerek / szelepek száma4/16Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)66(90)/4000Max. nyomaték (Nm/ford.)215/1750MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)13,4 – 14,7Végsebesség (km/h)173FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)6,1Lakott területen kívül (l/100 km)4,1Vegyes (l/100 km)4,8CO2 kibocsátás (g/km)128MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4078 / 1730 / 2050Tengelytáv (mm)2540Csomagtér (liter)385-500Menetkész tömeg/össztömeg (kg)1364/1771Üzemanyagtank kapacitás (liter)50Gumiméret205 / 45 R17 VÁR, KÖLTSÉGEKA szériafelszereltség fontosabb tételeiItt érhető el!Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|