Nagy reményekkel vágott neki a 2009-es Forma-1-es idénynek a Renault, de tehette is, hiszen Fernando Alonso két nagyszerű győzelmet aratott az előző esztendő végén, Szingapúrban és Japánban. Csakhogy az új szezonnal új szabályok is jöttek, ezekhez nem tudott igazán jól alkalmazkodni a Renault, így az első négy versenyen csak öt pontot szerzett.
Pat Symonds főmérnök ennél jóval erősebb kezdést várt, kicsit el is kedvetlenítette az első néhány futam. „Egyértelműen csalódott vagyok” – mondta Symonds a Renault rajtjáról. „Mindannyian tudtuk, hogy nehéz lesz megőrizni versenyképességünket a téli tesztek alatt, Melbourne-be mégis úgy érkeztünk, hogy sokkal többet vártunk annál, mint amit végül a pályán elértünk.”
Symonds azért látja a pozitív jeleket is. „Lenyűgözött, ahogy a csapat azonnal reagált a kialakult helyzetre, ahogy mindenki felismerte, javulnunk kell. Különösen a diffúzordöntés utáni munka tetszett, hogy Kínába már új alkatrésszel mehettünk, ezért tényleg köszönet jár minden érintettnek.”
Symonds úgy látja, a csalódást keltő eredmények ellenére is fejlődött a csapat, amiből természetesen sokat profitálhat az idény végéig. „Az új diffúzoron folyamatosan dolgozunk, a legfrissebb változatot már Barcelonában bevetjük. Új kerékburkolattal és a leszorítőerő növelése érdekében új hátsó szárnnyal készülünk, de lesz néhány apró aerodinamikai módosítás is az autón. Jelentős előrelépést várunk a hétvégétől, reméljük, Fernando is boldoggá tudja tenni a szurkolókat.”