A Super Aguri 2006-ban a Honda által Takuma Sato versenyeztetésére létrehozott projektjeként tűnt fel a Forma-1-ben. A keményen küzdő kiscsapat sokak kedvence lett, de a szponzorok annyira nem rajongtak érte, így amikor 2007 végén súlyosbodtak a pénzügyi gondok, már a tavalyi indulás is kétségessé vált.

Az Aguri ugyan a Honda pénzéből még részt vett 2008 első négy futamán, de a japán gyártó úgy döntött, hogy nem finanszírozza az előző évben nem egyszer a gyári csapatot is elverő alakulatot, ezért a Török Nagydíj idejére a működésük ellehetetlenült, és végleg lehúzták a rolót.

Az olcsó F1 mindenkit vonz
Meggondolta magát

Meggondolta magát

Meggondolta magát


Az alapító-csapatfőnök, az egykori F1-pilóta Aguri Suzuki akkor nagyon kiábrándultan nyilatkozott, azt állította, hogy a Forma-1-es „pirájaklubba” jó ideig nem szeretné „újra beledugni az ujját”, mostanra azonban a kiadáscsökkentő intézkedéseknek és a jövőre bevezetendő 40 millió fontos költségplafonnak köszönhetően meggondolta magát, nyilatkozta egy japán sportlapnak.

„Ha lehetséges, én mindenképpen szeretnék visszatérni az F1-be” – mondta Suzuki.

Jövőre 13 csapat nevezhet a Forma-1-be, az érdeklődés pedig óriási. Az amerikai USF1, a brit versenyautó-építő, a Lola, a Prodrive/Aston Martin-főnök David Richards és a GP2-es iSport-csapat már nyilvánosan jelezte szándékát, de állítólag a szintén GP2-es Adrian Campos-féle Barwa Addax és a Nicolas Todt vezette ART is a csúcskategória felé tekintget.