Globális modellel váltja le a Ford a Focust. A lépés új padlólemez bevezetését jelenti. A harmadik generációval a Ford alapvetően azonos modellt kínál majd a világ különböző pontjain, de az autót a tágabb régió igényeihez igazítja.
Hasonló a felállás az új Fiestával, amely már kapható Kelet-Ázsiában, például Kínában és hamarosan Észak-Amerikában is debütál.
Villanymotorral is
Amerikában és Európában is 2010 végén kezdenek termelni a harmadik generációs Focus gyártósorai. A michigani üzemből gördülnek ki a benzines mellett az elektromos hajtású Focusok 2011-től, amelynek fejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magnáról jelenleg az Opel egyik kérőjeként hallunk. A következő Focusban benzines turbómotorok is lesznek, köztük az az 1,6 literes
A lépéssel a Ford további méretgazdaságossági előnyökre tesz szert, mert a nagyobb sorozatszám csökkenti az alkatrészek darabonkénti árát. Ezáltal olcsóbbá válik az autó előállítása.
A Capri szülőhelyéről
A Focus európai gyártóbázisa a németországi Saarlouis. Saarlouis a Focuson kívül a Kuga és a C-Max szülőhelye is. Az üzem egy egykori reptéren épült fel 1966-tól. Az első autó, egy kutyacsontnak hívott Escort 1970. január 16-án hagyta el a futószalagot. 1971-től a Capri is itt készült, az első Focus gyártása 1998 augusztusában kezdődött ugyanitt.