Elkészült az Opel Astra negyedik generációja, melynek formáját ugyanaz a Mark Adams vezette csapat rajzolta meg, mint az Év Autójának megválasztott Insigniáét. Nem véletlen tehát, hogy az Astra sokban hasonlít a Vectrát leváltó középkategóriás modellre.
Az Astra amellett, hogy megőrizte elődei jellegét, sokkal lágyabb, elegánsabb vonalakat kapott. Ezen a modellen is feltűnik az Insigniánál alkalmazott eltörés oldalt, csak most nem az első sárvédő mögött, hanem a hátsó sárvédő előtt indul el felfelé. További hasonlóság az Insigniával a fényszórók sarkaiban kialakított kis fénylő nyilak, amelyek itt a hátsó lámpákban is visszaköszönnek. További érdekesség, hogy az első lökhárítóban lévő lámpatestek nem ködfényszórók, hanem irányjelzők.
Nemcsak szép, de formára is jó a karosszéria, a kisebb zaj, légellenállás és fogyasztás érdekében a tervezők 600 órát töltöttek szélcsatornás vizsgálatokkal a karosszéria kialakítása során. Mint Adams elárulta, az Astra esetében is hasonló irányban haladtak, mint az Insigniával, elődjéhez képest nagyobb presztízsű, igényesebb modellt akartak alkotni.
Természetesen nagyobb elődjénél a legújabb Astra, a kocsi hossza eléri a 4,4 métert, vagyis 15 centit nyúlt. A jármű tengelytávolsága pedig 71 milliméterrel bővült. Várhatóan ennek nyomán a korábbinál sokkal tágasabb utastér és csomagtartó vár a vevőkre. (A pontos adatokat csak később közlik)
Nemcsak hosszában, de széltében is távolabb kerültek a kerekek egymástól. Mialatt a nyomtáv szélesebbre váltott új hátsó futóművet is terveztek, így pedig a jobb stabilitás mellé kényelmesebb is a kocsi. Elérhető lesz az Astra az ún. FlexRide-rendszer is, amelyben a vezető maga választhatja ki a számára tetsző stílust, normál, sport és túra módba kapcsolható a felfüggesztés.
Bár ezt egyelőre hivatalosan nem erősítette meg az Opel, de az Insigniánál a FlexRide nemcsak a csillapítás feszességén változtatott, de a gázpedál-reakción, a kormányrásegítésen, az ESP-beavatkozás mértékén is, így várhatóan így lesz itt is.
Bekerül az ún. Adaptive Forward Lighting, vagyis az intelligens kanyarfényszóró is. Ez jóval többet tud, mint a korábbi Astra kanyarfényszórója, automatikusan állítja a fényszórómagasságot az útprofil és a látási viszonyok szerint. Akár kilencféle világítási funkciója lehet. Az Astra is megkapja az Opel Eye kamera rendszert, ami felismeri a közlekedési táblákat és sávelhagyás esetén figyelmezteti a sofőrt.
Minden részletet nem tudni az Astra motorkínálatáról, de az biztos, hogy a legnagyobb újdonság az új 1,4-es benzines, turbómotor bemutatkozása lesz, teljesítménye 140 lóerő. A motorpaletta kezdetben nyolc tagú. 1,4-es és 1,6-os motorokon alapszik illetve 100-180 lóerőig terjed a benzines oldalon. 95-től 160 lóerőig a dízeleknél, háromféle 1,3, 1,7 és 2,0 literes hengerűrtartalommal. Mindegyik motor teljesíti az Euro5-ös előírásokat. Később bemutatkozik a hibrid-hajtású Astra is, amelyen már javában dolgozik az Opel.
Az új Opel Astrát hivatalosan ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le, addig folyamatosan fogja csepegtetni a gyár az információkat, ennek során hamarosan már az utastér kialakítását is megnézhetjük. Jó hír a hazai vásárlóknak, hogy a jelenlegi Astra sem tűnik el, hanem a tervek szerint, ahogy elődei, Classic néven folytatja pályafutását.
Ha videón is megnézné az új Astrát ezen a linken megteheti.