Nemrég számoltunk be róla, hogy elkészült az Opel jelenlegi legerősebb sportkocsija, az Insignia OPC. A kocsit nemcsak szedán, de kombi karosszériával is piacra dobják. Az autóba ugyanaz a technika kerül, vagyis 2,8 literes, V6-os turbómotor, amelynek teljesítménye 325 lóerő, nyomatéka pedig 435 Nm. Ennek köszönhetően 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, de képes akár 250-nel is száguldani, miközben akár 1,5 köbméternyi helyet kínál a csomagoknak.
A kiváló menetdinamikát segíti az adaptív 4×4-es erőátvitel és az elektronikus felügyeletű hátsó differenciálzár. A különleges megoldások sorát a Brembo fékrendszer és az elektronikus FlexRide futómű folytatja. Amellett, hogy a karosszéria eleve alacsonyabban ül, mint a normál Insignia-változatoknál, a FlexRide segítségével háromféle mód közül választhat a vezető. A standard a legkényelmesebb, a Sport feszesebb, az új OPC üzemmód pedig a legnagyobb élményt adja.
Mielőtt azonban az Insignia OPC Sports Tourer ősszel megjelenne a márkakereskedőknél, pokoljárás vár rá. Ahogy minden OPC-modellnek, ennek az autónak is teljesíteni kellett egy tízezer kilométeres tesztet a Nürburgring 20,8 km hosszú északi körén (Nordschleife), amelyet Zöld Pokolnak nevezett el a legendás versenyző, Jackie Stewart.
A szedán már túl van a teszten. Tizenkét pilóta, Opel-mérnök és Nordschleife-specialista váltotta egymást a jármű volánjánál 12 napon át, esőben és napsütésben. Összesen 27 ezerszer váltottak sebességet, és 35 551 kanyart vettek be a teljesített 487 kör alatt. Erre számíthat a kombi is, mindezt azért, mert a versenyszerűen lehajtott tízezer kilométer megfelel 180 ezer kilométernyi közönséges autózás igénybevételének.